2 751 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Asentaa kipsi rappattuun sisäkattoon
Hei,
Olen purkanut huntonit-katon makuuhuoneessa ja sen jälkeen on rappauskatto olkipaateella. Sen alla on lautoja. Talo on vuodelta 1936. Rappaus on erittäin huokoista ja putoaa melko helposti, mutta haluaisin välttää sen purkamista, jos mahdollista, koska siitä tulee niin pölyistä ja paljon vietävää kaatopaikalle. Kysymykseni on, voinko asentaa kipsilevyn suoraan rappauksen päälle ja ruuvata sen kiinni ylhäällä oleviin lautoihin, vai täytyykö minun asentaa ruoteet ja säätää tila, jotta siinä olisi jonkin verran ilmaa välissä? Kiitollinen avustanne.
Ystävällisin terveisin,
Ulrika
Olen purkanut huntonit-katon makuuhuoneessa ja sen jälkeen on rappauskatto olkipaateella. Sen alla on lautoja. Talo on vuodelta 1936. Rappaus on erittäin huokoista ja putoaa melko helposti, mutta haluaisin välttää sen purkamista, jos mahdollista, koska siitä tulee niin pölyistä ja paljon vietävää kaatopaikalle. Kysymykseni on, voinko asentaa kipsilevyn suoraan rappauksen päälle ja ruuvata sen kiinni ylhäällä oleviin lautoihin, vai täytyykö minun asentaa ruoteet ja säätää tila, jotta siinä olisi jonkin verran ilmaa välissä? Kiitollinen avustanne.
Ystävällisin terveisin,
Ulrika
Saitko vastauksen kysymykseesi? Haluan tehdä samoin ja olen kiinnostunut tietämäänLärasigattbygga sanoi:
Hei,
Olen purkanut huntonit sisäkaton makuuhuoneesta, ja sen jälkeen jäljellä on rappauskatto kaislamatolla. Sen alla on lautoja. Talo on vuodelta 1936. Rappaus on hyvin huokoista ja putoaa helposti, mutta haluaisin välttää sen purkamista, jos mahdollista, koska se aiheuttaa niin paljon pölyä ja kuljetettavaa kaatopaikalle. Kysymykseni on, voinko laittaa kipsilevyn suoraan rappauksen päälle ja ruuvata sen laudat kohti, vai pitääkö minun laittaa koolaukset ja varmistaa ilmanvaihto? Olen kiitollinen avustanne.
ystävällisin terveisin, Ulrika
kiitollinen vastauksesta YST/Terkuin
Saimme apua hantverkareilta ruuvaamaan uuden katon kellarissa edellisessä talossa, jossa kaisla ja rappaus alkoivat irrota. Siellä he ruuvasivat kattopaneeleita koko kattoon ja se sujui hyvin. Levyt toimivat varmasti yhtä hyvin, kunhan se on vielä jossain määrin tasainen.
Klikkaa tästä vastataksesi