19 528 lukukertaa ·
10 vastausta
20k lukukertaa
10 vastausta
Asentaa aidantolpat vaahtoon
Aion pystyttää yksinkertaisemman aidan 60 cm korkeaksi, jotta lapset eivät karkaisi heti, kun kääntää selkänsä. Ajattelin valaa alas painekyllästetyt poikkipuut tolppina. Mutta sitten näin joitakin videoita youtubessa, joissa tolpia valettiin kiinni eräänlaiseen 2-komponentti. vaahtomuoviin. Mitä mieltä olette, voisiko toimia porata kuoppa maaporalla ja sitten valaa tolppa kiinni tavallisella vaahtomuovilla? Bauhausissa on tölkkejä 30 kr, joten se tulee todennäköisesti halvemmaksi kuin betoni ja on huomattavasti helpompaa. Sen tarvitsee kestää vain 4-5 vuotta.
Tavallinen uretaani vaahto ei kestä UV-säteilyä ja tulee hauraaksi, joten luulen, että se on huono idea. Parempi, että ostat tolppakärkiä, joita voit sitten käyttää uudelleen tai myydä.
https://www.bauhaus.se/stolpspjut-varmgalvaniserat-o71mm.html

https://www.bauhaus.se/stolpspjut-varmgalvaniserat-o71mm.html

Ajattelin, että siitä tulisi vakaampi vaahdolla. Kokeilin ankkuria, mutta se tuntui epävakaalta, erityisesti portinpylväiden kohdalla. Vaahdon ei pitäisi joutua kosketukseen auringonvalon kanssa, jos sen päällä on maata. Minulla on myös ongelma kallion kanssa joissakin paikoissa heti maanpinnan alla. Siellä minun täytyy porata alas tolppakengät, joihin kiinnitän tolpan.
En usko, että se vaahto on sellaista tyyppiä, jota käytämme ikkunoiden tai ovien tiivistämiseen Ruotsissa, se on luultavasti jokin muu lajike. Kuinka voimakkaan sulun tarvitset, ajavatko lapset pyörillä suoraan sen läpi vai riittääkö vain, että he näkevät, tänne, mutta ei pidemmälle, vai ovatko he villiä tyyppiä, elleivät ole, kokeile ensin tavallisella narulla kirkasta väriä, ja sano, tänne, mutta ei pidemmälle.
60 cm on liian matala kiinnitystavasta riippumatta.
Olen kohdannut saman ongelman luovien, uteliaiden ja karkaamishaluisten lasten kanssa. Koska aikaa oli rajallisesti, ehdotin sähköaitaa. Vaimoni käytti veto-oikeuttaan tähän... Valitettavasti.
Ratkaisuksi tuli 90 cm korkeaa gunnebokopiaa jula:sta ja Bauhausista. Ostin ensin 80 cm rullan. Mutta huomasin, että lapset kompastuvat helposti niin matalaan aitaan.
On ikävää porata/reikittää/betonivalaa kallioon. Mutta se on ainoa tapa saada se tarpeeksi kestäväksi. Heti samana päivänä kun aita oli pystytetty, pieni tyttö alkoi välittömästi kiipeillä aidalla ja vinotuilla yrittäen karata.
Kokemuksesta viisastuneena valitsisin tänään 1,2 m korkean aidan.
Ehkä ei sitä, mitä haluat kuulla, mutta se on minun kokemukseni.
Olen kohdannut saman ongelman luovien, uteliaiden ja karkaamishaluisten lasten kanssa. Koska aikaa oli rajallisesti, ehdotin sähköaitaa. Vaimoni käytti veto-oikeuttaan tähän... Valitettavasti.
Ratkaisuksi tuli 90 cm korkeaa gunnebokopiaa jula:sta ja Bauhausista. Ostin ensin 80 cm rullan. Mutta huomasin, että lapset kompastuvat helposti niin matalaan aitaan.
On ikävää porata/reikittää/betonivalaa kallioon. Mutta se on ainoa tapa saada se tarpeeksi kestäväksi. Heti samana päivänä kun aita oli pystytetty, pieni tyttö alkoi välittömästi kiipeillä aidalla ja vinotuilla yrittäen karata.
Kokemuksesta viisastuneena valitsisin tänään 1,2 m korkean aidan.
Ehkä ei sitä, mitä haluat kuulla, mutta se on minun kokemukseni.
En tiedä, miten se tulee toimimaan. Aita on aika helppo kiivetä yli, mutta ajattelen, että siitä tulee selkeä raja, ettei pidä mennä pidemmälle. Ehkä pitää harkita uudelleen ja valita korkeampi. Tuntuu vain niin tylsältä, kun emme halua mitään aitaa ja se poistetaan, kun hän kasvaa vanhemmaksi.
Mielestäni teette sen vaikeaksi itsellenne.
Perinteinen menetelmä on pakata tavallisia kiviä reiän ympäri tolppaa. Tämä tarkoittaa, että tolppa voi hieman ilmata, joten se kestää paremmin, se on helppo vaihtaa tai poistaa, kun tolppa ei enää palvele ja lisäksi materiaali on ilmaista.
Ei ole syytä tehdä siitä monimutkaisempaa kuin se on.
Maapiikki on toinen hyvä menetelmä, mutta ne toimivat vain, jos maaperä on kivettömä, mutta kuitenkin suhteellisen kiinteä.
Olen kerran vaihtanut betonivaletun tolpan, joka oli mädäntynyt maanpinnan tasolla. Se oli helvetillinen työ. Sellaista ei pitäisi tehdä ilman kaivinkonetta.
Perinteinen menetelmä on pakata tavallisia kiviä reiän ympäri tolppaa. Tämä tarkoittaa, että tolppa voi hieman ilmata, joten se kestää paremmin, se on helppo vaihtaa tai poistaa, kun tolppa ei enää palvele ja lisäksi materiaali on ilmaista.
Ei ole syytä tehdä siitä monimutkaisempaa kuin se on.
Maapiikki on toinen hyvä menetelmä, mutta ne toimivat vain, jos maaperä on kivettömä, mutta kuitenkin suhteellisen kiinteä.
Olen kerran vaihtanut betonivaletun tolpan, joka oli mädäntynyt maanpinnan tasolla. Se oli helvetillinen työ. Sellaista ei pitäisi tehdä ilman kaivinkonetta.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Päivän vinkki:H Höga Berget sanoi:

Sähköaidaverkko Lammas ja vuohi, 108 cm x 50 m
Helppo pystyttää ja purkaa (ei tarvitse kytkeä sähköön)
http://www.granngarden.se/Sortiment...nät-Får-och-get,-108-cm-x-50-m/p/1171902_BASE
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Onko olemassa vankkaa tolpanjalustaa aitapylväiden asettamiseen terassin päälle?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kuinka suuri rako uretaanivaahdolla, asentaa ovi Lecaseinään
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Tukkia reikiä kellarin seinässä vaahtomuovilla?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka