Hei kaikille.
Haluaisin varmistaa teiltä, toimiiko suunnitelmani. Rakennustekniikka ei ole vahvuuteni.
Aion ripustaa 82" televisioni (45 kg) varteen (5 kg), jossa suurin osa painosta sijoittuu noin 50 cm seinästä ulospäin. Tämä aiheuttaa vipuvoiman noin, pienen varan kanssa, 250 kg seinän sisäpuolelle. Sisäseinälle, yksinkertaiselle kipsilevylle teräsprofiileilla.
Olen ajatellut käyttää tähän 16 mm lastulevyä (140x85 cm), hieman pienempi kuin tv:n mitat. Keskitettynä neljän profiilin yli.
Tv-varren seinäkiinnike on 46x30 cm kuudella kiinnityspisteellä. Keskitetään lastulevyn keskelle, kiinnitetään kahteen keskimmäiseen profiiliin + ankkuriruuvilla niiden väliin keskelle.

Joten kysymykseni kuuluu: kestääkö se?
Terveisin

Epävarmaa, en voi vastata siihen, minkä vetolujuuden ruuvit teräsrangassa kestävät. Jos aiot kuitenkin asentaa levyn, avaa seinä sieltä ja laita sisään puurunkoja, jotka kiinnität teräsrankoihin. Mieluiten lattiasta kattoon asti tietenkin.

Olin varmaan katsonut laittaa kokonaisen levyn lattiasta kattoon ja yrittänyt kiinnittää ruuveilla siellä missä on kaksoislevyä hieman enemmän turvallisuuden vuoksi. Tämä vaatii tosin toimenpiteitä lattia- ja kattolistoihin... Mutta en luota yksinkertaiseen kipsiin ja puolen millimetrin levyyn, kun on kyse vetolujuudesta tässä tapauksessa.

olin vaihtanut lastulevyn 15 mm vaneriin

Vaneri ja Toggler koolauksissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.