Hei,

Olen yrittänyt asentaa Elfa-hyllyä kevytsoraharkkoseinään, mutta se ei onnistu. Poraaminen, ankkurointi ja ruuvaaminen alkoivat, mutta mikään ei pidä ankkuria paikallaan, joten se tulee ulos kun ruuvaan. Vaikuttaa siltä, että seinä on liian huokoinen, jotta siirrettävät siivet omaava ankkuri pysyisi kiinni... Olen kokeillut suurempia ankkureita, mutta reikä vain kasvaa kun ne tulevat ulos.

Nyt kysymyksenä on, miten ratkaisen tämän parhaiten. Täyttääkö reikä jollain ja porata uusi reikä vanhaan? Täyttää, mutta millä? Reikä on 6-7 cm syvä. Seinä on juuri tapetoitu, joten tarvitsen jotain pitkällä suuttimella.

Miten saan ankkurin pysymään reiässä parhaiten? Hylly on kuin U, jonka yläosa on seinää vasten, joten se ei koskaan paina ankkuria vasten.

Hyllyllä tulee olemaan muutama kilo kirjoja.

Kokeile kevytbetoniruuvi

Kokeile laittaa etäisyys kiskon sisään. Joka painaa tulppaa vasten ja estää sitä tulemasta ulos.

• Tykkään
Franskasophie
  • Laddar…
Joko kevytbetoniin sovitettu ruuvi tai käytät esimerkiksi fischer duo power -tulppaa, johon olet myös ruiskuttanut hieman pl400/600 etukäteen. Toiminut minulle viime vuosina.

Vaihtoehtona on olla käyttämättä kantolistaa ja käyttää ripustuskiskoja, jotka ruuvataan, jolloin saat enemmän kiinnityspisteitä.

Muistelen, että olen saanut hankalat pyörivät tulpat pysymään paikallaan hieman kotoa löytyneellä superliimalla. Pääasia on, että saa hieman vastinetta, jotta ruuvi menee sisään ja tulppa alkaa laajentua.

P Phalle sanoi:
Hei,

Olen yrittänyt asentaa Elfa-hyllyä kevytbetoniseinään, mutta se ei suju hyvin.
Porasin, laitoin proppuja ja aloin ruuvata, mutta mikään ei pidä proppua paikallaan, joten se tulee ulos, kun ruuvaan.
Tuntuu siltä, että seinä on liian huokoinen, jotta proppu siipineen kiinnittyisi...
Olen kokeillut isompia proppuja, mutta reikä vain suurenee, kun ne tulevat ulos.

Joten nyt kysymys on, kuinka ratkaisen tämän parhaiten.
Täytänkö reiän jollakin ja poraan uuden reiän vanhaan? Täytänkö minkä kanssa siinä tapauksessa. Reikä on 6-7cm syvä.
Seinä on vastikään tapetoitu, joten tarvitsen jotain, jossa on pitkä nokka siinä tapauksessa.

Kuinka saan propun pysymään reiässä parhaiten? Hylly on kuin U, jossa yläosa on seinää vasten, joten se ei koskaan paina proppua vastaan.

Hyllyllä tulee olemaan muutamia kiloja kirjoja.
Seuranta: Laitoin kahteen liian suureksi tulleeseen reikään Fisher GB. Muihin reikiin käytin nailonproppuja.
En löytänyt hyviä etäisyyspaloja ostettavaksi, joten leikkasin proppuja ja käytin kovaa päätä etäisyyspalana. Toimi oikein hyvin.

Kiitos kaikista vinkeistä!

• Tykkään
putte22
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.