9 815 lukukertaa ·
4 vastausta
10k lukukertaa
4 vastausta
Asbesti ilmanvaihdossa
Vaikuttaa siltä, että minulla on asbestia osassa keittiön mökin liesituuletusventtiiliä. Se näyttää harmaalta sementtiputkelta, mutta voin itsekin nähdä, ettei se ole sitä. Ystävä oli vierailulla ja sanoi: "Ilmaiseksi, sinulla on maailman myrkyllisin aine siellä... mutta anna sen olla, niin ei se ole vaarallista."
Kysymys kuuluu, onko vaaraa sen jättämisessä paikoilleen, vai pitäisikö kutsua asiantuntijat poistamaan se. (Ei, en aio purkaa sitä itse, vaikka se olisi kuin polttaisi askin tupakkaa, en polta myöskään).
Se on siis sähkölieden yläpuolella ja ilmanvaihtoaukossa, eikä ole yhteydessä muihin ilmanvaihtokanaviin.
Näyttää siltä, että sinne on aikaisemmin vuotanut vettä, jonka edellinen omistaja on tiivistänyt, asbestiputken ympärillä oleva puu on suhteellisen vesivaurioitunut.
Kysymys kuuluu, onko vaaraa sen jättämisessä paikoilleen, vai pitäisikö kutsua asiantuntijat poistamaan se. (Ei, en aio purkaa sitä itse, vaikka se olisi kuin polttaisi askin tupakkaa, en polta myöskään).
Se on siis sähkölieden yläpuolella ja ilmanvaihtoaukossa, eikä ole yhteydessä muihin ilmanvaihtokanaviin.
Näyttää siltä, että sinne on aikaisemmin vuotanut vettä, jonka edellinen omistaja on tiivistänyt, asbestiputken ympärillä oleva puu on suhteellisen vesivaurioitunut.
Asbesti ei ole myrkyllinen. Sen sijaan terävät neulat voivat vahingoittaa keuhkosoluja, jos niitä hengittää suuria määriä pitkän ajan kuluessa.
En olisi kovin huolissani ilmanvaihdosta, toisaalta lämmin ilma nousee, mikä tarkoittaa, että sinulla on veto Ulos talosta venttiilin kautta, toisaalta en usko, että asbestisementtiputki vapauttaa kuituja, kunhan sitä ei aleta sahata.
En olisi kovin huolissani ilmanvaihdosta, toisaalta lämmin ilma nousee, mikä tarkoittaa, että sinulla on veto Ulos talosta venttiilin kautta, toisaalta en usko, että asbestisementtiputki vapauttaa kuituja, kunhan sitä ei aleta sahata.
Oletko varma, ettei ystäväsi sattumalta nähnyt suolapurkkiasi, kun hän sanoi, että sinulla on maailman myrkyllisin aine siellä? Sillä suola luokitellaan itse asiassa myös myrkyksi ja erittäin tehokkaaksi myrkyksi, jolla on niin erikoisia ominaisuuksia, ettei se liukene viiniin. Anna putken olla paikallaan kunnes aiot tehdä remontin ja poista se sitten mahdollisimman täydellisesti hieman vedellä suihkuttamalla ennen.
Foorumi näyttää juuri joutuneen jonkin asbestihysterian valtaan!
Putki on täysin vaaraton siinä missä se on, ja se on täysin vaaraton, kun poistat sen. Varmista, ettet riko putkea. Kun putki rikkoutuu, vapautuu kuituja, joita et halua saada liikaa.
Putki on täysin vaaraton siinä missä se on, ja se on täysin vaaraton, kun poistat sen. Varmista, ettet riko putkea. Kun putki rikkoutuu, vapautuu kuituja, joita et halua saada liikaa.
Jäsen
· Stockholm
· 1 397 viestiä
On myös vanhaa 70-luvun putkieristystä, joka näyttää aivan asbestilta mutta ei ole sitä. Olen itse lähettänyt näytteitä työssäni ja tullut yllätetyksi, kun ne ovat osoittautuneet vaarattomiksi. Silloin työpaikalla on yleensä ollut 10 tietäjää, jotka ovat tarkasti todenneet sen olevan hengenvaarallista asbestia.
Klikkaa tästä vastataksesi