Hei.

Aion keventää kantavaa seinää ja olen käyttänyt "svenskt trä byggbeskringar"in laskentaa liimapuupalkin mitoituksesta, mutta koska tulos oli, että tarvitaan 4050x115 palkki, haluaisin mieluummin harkita teräspalkkia poistaakseni liimapuupalkin korkeuden vaikutuksen. Olen googlannut ikuisuuden mutta en löydä vastaavaa opasta teräspalkeille. Onko joku, joka voisi auttaa minua tässä asiassa?

Kaikki mitat ja ehdotus liimapuupalkista löytyvät liitetystä kuvasta.

Ystävällisin terveisin, Jonas

• Rakennussuunnitelma, jossa näkyy talomalli, mitat, rakenteelliset tiedot ja suositeltu palkki. Mukana limittäin- ja sivupalkin yksityiskohdat.
J jonas ritsle sanoi:
Hei.

Aion keventää kantavaa seinää ja olen käyttänyt "ruotsalaiset puunrakentamisen ohjeet" laskelmia liimapuupalkin mitoittamiseen. Koska ne päätyvät siihen, että tarvitaan 4050x115 palkki, haluaisin mielelläni tarkastella teräspalkkia välttääkseni liimapuupalkin rakentaman korkeuden. Olen googlannut ikuisuuksia, mutta en löydä vastaavaa opasta teräspalkeille.
Voiko kukaan auttaa minua tässä asiassa?

Kaikki mitat sekä ehdotus liimapuupalkista löytyy liitteenä olevasta kuvasta.

Ystävällisin terveisin, Jonas
Sehän sanoo, että tarvitset 115x405, ei 115x4050?

J jonas ritsle sanoi:
Hei.

Minun on kevennettävä kantava seinä ja olen käyttänyt "svenskt trä byggbeskringar":n laskelmia liimapuun mitoitukseen, mutta koska he päätyivät siihen, että tarvitaan 4050x115 palkki, olisin mielelläni katsonut teräspalkkia välttääkseni korkeuden, jonka liimapalkki aiheuttaa. Olen googlannut ikuisuuden, mutta en löydä vastaavaa opasta teräspalkeille.
Voiko joku auttaa minua tässä?

Kaikkien mitat sekä ehdotus liimapalkista on liitetyssä kuvassa.

Terveisin Jonas
405x115*

P patrikd84 sanoi:
Se sanoo kai, että tarvitset 115x405, ei 115x4050?
P patrikd84 sanoi:
Se sanoo kai, että tarvitset 115x405, ei 115x4050?
Totta kai. Täysin oikein, että se nolla, joka siellä livahti, ei pitäisi olla siinä

Lataa Tibnors-konstruktiotaulukot, lopussa on mitoitustaulukot.

80 kN kokonaiskuorma pitäisi tarkoittaa, että olet laskenut mitoituskuorman, jonka jaat 80 kN/4,2 m = 19 kN/m.

4,2 m ei ole taulukoissa, vaan lähinnä suurempi on 4,8 m. Joten pienin profiili, joka on valittavissa taulukon mukaan, on HEB200, mutta se on varmasti osittain ylimitoitettu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.