Istun edelleen ja epäröin, miten minun pitäisi rakentaa lattia uuteen kylpyhuoneeseemme, joka on noin 10 m2.

Minulla on käytössäni lattian rakentamiseen "heikompi" versio 80 mm korkeista H-muotoisista teräspalkeista, joiden jänneväli on noin 3100 mm ja keskietäisyys 940 mm (kuva havainnollistaa niiden sijoittelua).

Rakennuskorkeus, jonka haluan säilyttää, on noin 150-170 mm teräspalkkien yläpinnasta, jolloin pääsemme suunnilleen samaan korkeustasoon viereisten huoneiden kanssa.

Tavoitteena on saada aikaan lattia, jossa on rakenne, jolla on kantavuus, joka kestää klinkkerilaatoituksen.

Rakenteen koulutusleikkaus esittää teräspalkkien ja lattian kerrosten vertailua kylpyhuoneremontissa (~10m²), joista kukin on sijoitettu 940 mm välein. Huoneen lattia rakenteilla, näkyvissä puupalkkeja betonin päällä, rakennustarvikkeita ja työkaluja lattialla, taustalla seinärungot.

Sinä ystävällinen, jolla on ratkaisu, joka vapauttaa minut tästä kysymyksestä, tullaan palkitsemaan ;)

Ei kukaan täällä foorumilla, jolla olisi ehdotusta ratkaisuun?

P
Tämä muistuttaa minun ongelmaani, mutta minun levyssäni ei ole teräspalkkeja vaan se on noin 16-17 cm paksu ja minulla on 11-12 cm lämmityslattian asettamiseksi keittiöön.

Olen harkinnut laittaa solumuovia, lämpökierukoita ja sitten valaa tasoitemassaa, mutta siitä tulee melko paljon tasoitemassaa ja se ei ole ilmaista.
Mutta arvaan, että sinun pitää olla kallistus joten se on kai pakko olla päälimmäisenä kerroksena joka tapauksessa.

Tulkitse tilannettasi niin, että sinulla on maavarainen laatta. Siinä tapauksessa EPS-betoni ja lämmitysputkien/-silmukoiden asennus voisi olla järkevää sinulle.

Omalla kohdallani minulla on kellari alla, joten epäröin, saanko rakenteen riittävän jäykäksi, jotta uskaltaisin laittaa klinkkereitä, ja kestääkö nykyinen rakenne mahdollista valua. En halua ongelmia halkeilun kanssa. Tällä hetkellä palkit antavat periksi.

1. Asentaa lattialevyt 120x45 cc 30 olemassa oleviin teräspalkkeihin + lastulevy + tasoitetta (tuntuu heppoiselta)

2. Valaa EPS-vahvistusta olemassa oleville palkkeille ja kellarille päin olevaan holviin + tasoitetta (kestääkö olemassa oleva holvi ja palkit tämän suunnitelman perusteella)

P
Ei.. Minulla on myös kellari alla. Luulen, että seinillä on betonilevyjä, ja sitten on laitettu runko ja lattia päälle. Olen kokeillut poraamista.

Mutta kysymys kuuluu, mitä nyt tehdä?
Voiko laittaa klinkkeriä lastulevyn päälle, jossa on uria, vai pitääkö asentaa putki ja tasoitemassa? Mutta siihen menee paljon tasoitetta

P
Mitä varastoja sinulla on sääntöjä varten?

O
snipstah1 snipstah1 sanoi:
Tulkit tilanteesi niin, että sinulla on laatta maassa. Siinä tapauksessa EPS betoni ja lämpökaapelin/-putken asennus voisi olla sinulle järkevää?

Itselläni on kellari alla, joten pohdin saanko sen riittävän jämäkäksi uskaltaakseni asentaa klinkkeriä, ja kestääkö nykyinen rakenne mahdollisesti lisäbetonointia. En halua ongelmia halkeamien kanssa. Tällä hetkellä palkit antavat periksi.

1. Asenna lattiarungot 120x45 cc 30 olemassa oleviin teräspalkkeihin + lastulevy + tasoitetta (tuntuu heikolta)

2. Valaa EPS vahvikkeella olemassa oleviin palkkeihin ja kellarikaton päälle + tasoitetta (kestääkö olemassa oleva katto ja palkit tämän kuvasta päätellen)
Käytä nivellolattiaa ja sitten eps-levyä päälle.
LK Spårskiva EPS 16 - LK Systems

tai Eps
https://www.lksystems.se/sv/produkt...de-golv/lk-vandskiva-eps-305070_77746458.aspx

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.