704 lukukertaa ·
2 vastausta
704 lukukertaa
2 vastausta
APUA! Kylpyhuoneen ikkunan kiinnittäminen kellariseiniin?
Hyvää iltaa. En tiedä, olenko oikeassa foorumissa, mutta tarvitsisin vähän apua kellari-ikkunoideni kanssa,
Olen remontoimassa huonetta kellarissa kylpyhuoneeksi ja mietin, uskaltaako sen vaahdottaa, ulkopuolelle tulee rappaus ja sisäpuolelle kaakelia.
Näitä kysyisin, onko mahdollista rapata ikkunan ympärille, kun se on rakennusvaahdotettu?
Riittääkö pelkkä rakennusvaahto? Vai täytyykö minun laittaa betoniruuvit lisäksi? Minulla on esseve indu-plug varastossa, mutta ei tulppia. (jos niitä tarvitaan sen ruuvin kanssa, en saanut koskaan tietoa ostaessani niitä) karmihylsy on paikoillaan ja väli jää noin 10 mm joka puolelta.
Olen erittäin kiitollinen vastauksista.
Olen remontoimassa huonetta kellarissa kylpyhuoneeksi ja mietin, uskaltaako sen vaahdottaa, ulkopuolelle tulee rappaus ja sisäpuolelle kaakelia.
Näitä kysyisin, onko mahdollista rapata ikkunan ympärille, kun se on rakennusvaahdotettu?
Riittääkö pelkkä rakennusvaahto? Vai täytyykö minun laittaa betoniruuvit lisäksi? Minulla on esseve indu-plug varastossa, mutta ei tulppia. (jos niitä tarvitaan sen ruuvin kanssa, en saanut koskaan tietoa ostaessani niitä) karmihylsy on paikoillaan ja väli jää noin 10 mm joka puolelta.
Olen erittäin kiitollinen vastauksista.
Jos ajat indu-prog:ia, valikoimassa on betoniankkureita, joille tarvitsee vain esiporata, ei plugata.
Jos mieluummin käyttää saumausvaahtoa tai perinteistä tiivistystä, on se lähinnä maku- ja mielipidekysymys. Onnistuu erinomaisesti tasoittaa saumausvaahtoa. Lisäksi saumausvaahto ei ole herkkä kosteudelle, mikä voi ehkä olla etu kellarin seinässä (tai on samantekevää, en tiedä...)
Jos mieluummin käyttää saumausvaahtoa tai perinteistä tiivistystä, on se lähinnä maku- ja mielipidekysymys. Onnistuu erinomaisesti tasoittaa saumausvaahtoa. Lisäksi saumausvaahto ei ole herkkä kosteudelle, mikä voi ehkä olla etu kellarin seinässä (tai on samantekevää, en tiedä...)
Ikkuna on kiinnitetty vain rakennusvaahdolla, mutta jos sen halutaan tehdä oikein, pitäisi olla mekaaninen kiinnitys runkoon. Eli se pitäisi ruuvata kiinni.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hjälp att hitta skruvar till infästning sav stolpfritt räcke
Altan & Uteplats -
Hjälp med infästning till elfa-hyllor
Inredning -
Apu - tarvitsen mielipiteen kiinnityksestä / tuesta, joka pitää palkin.
Rakennusfysiikka -
Uusi ulkoverhous kiinnitysapu
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
HJÄLP! Badrumsfönster infästning källarväggar?
Badrum