8 963 lukukertaa ·
8 vastausta
9k lukukertaa
8 vastausta
Apua, kuinka kiinnitän puulistat leca-harkkoihin?
Jäsen
· Västra Götaland
· 79 viestiä
Ajattelin asentaa puulistoja lecalohkoihin kiinnittääkseni paneelin kesämökin sisäpuolelle. Ajatukseni oli kiinnittää muutamia listoja lecalohkoihin, joihin sitten voin naulata paneelin. Ajattelin käyttää aluspaperia välikerroksena ja käyttää joko Weber Lecaskruvi 409 125mm tai galvanoitua leikkonaulaa 75mm.
Nyt pieneen pulmaani. Mielestäni Lecaskruvi on liian vahva ja olen epävarma, kiinnittyykö se hyvin, koska ruuvi on niin suuri eikä sitä ole tarkoitettu pienille listoille. Lisäksi mielestäni leikkonaulat ovat todella kalliita, noin 1000:- 2kg pakkaukselta, eikä tarvita kovin monta naulaa muutamien listojen kiinnittämiseen.
Olen kokeillut erilaisia nauloja, mutta kiinnitys ei ole hyvä ja olen myös kysynyt, voiko ostaa vähemmän leikkonauloja, mutta se ei onnistunut. Joten nyt kysyn, onko teillä kokeneilla rakentajilla vinkkejä näppärään ratkaisuun? Ehkä on olemassa paljon parempi tapa ratkaista ongelma, jota en ole ajatellut?
Nyt pieneen pulmaani. Mielestäni Lecaskruvi on liian vahva ja olen epävarma, kiinnittyykö se hyvin, koska ruuvi on niin suuri eikä sitä ole tarkoitettu pienille listoille. Lisäksi mielestäni leikkonaulat ovat todella kalliita, noin 1000:- 2kg pakkaukselta, eikä tarvita kovin monta naulaa muutamien listojen kiinnittämiseen.
Olen kokeillut erilaisia nauloja, mutta kiinnitys ei ole hyvä ja olen myös kysynyt, voiko ostaa vähemmän leikkonauloja, mutta se ei onnistunut. Joten nyt kysyn, onko teillä kokeneilla rakentajilla vinkkejä näppärään ratkaisuun? Ehkä on olemassa paljon parempi tapa ratkaista ongelma, jota en ole ajatellut?
Jäsen
· Västra Götaland
· 79 viestiä
Kiitos vastauksesta Helios, mutta opiskelu on liian hankalaa. Tietääkö kukaan, onko olemassa lyhyempiä Leca ruuveja kuin 110mm?
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Beijerillä on irtomyynnissä klipsinauloja.
Jäsen
· Västra Götaland
· 79 viestiä
Onko kukaan kokeillut sekä ruuvia että klippspik. Onko jompi kumpi suositeltavampi?
Löysin myös nämä klippspik, hieman pidempiä mutta paljon halvempia.
Klippspik varmforz 100mm
Löysin myös nämä klippspik, hieman pidempiä mutta paljon halvempia.
Klippspik varmforz 100mm
Jäsen
· Västra Götaland
· 79 viestiä
Piikkitulppa nuijitaan suoraan reikään tulpan kanssa. Kaikki voidaan tehdä yhdellä kertaa esim. multiconstructionporalla. Sitten poraat sekä listan läpi että Leca:an, ja sen jälkeen vain nuijit piikkitulpan paikalleen vasaralla, erittäin nopeasti ja helposti. Saatavilla on myös valkoiseksi maalattuja päitä.Otto-Von-Stern sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Apua väliseinän rakentamiseen - kuinka kiinnitän parhaiten aluspuun ja yläjuoksun
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hjälp! Renoveringtapeten fäster inte på väggen
Färg, Måla & Tapetsera -
Hjälp med text som stödjer att man inte fäster ram till stor altan 82 kvadrat direkt på husfasad.
Frågor och svar om byggnation