Ajattelin asentaa puulistoja lecalohkoihin kiinnittääkseni paneelin kesämökin sisäpuolelle. Ajatukseni oli kiinnittää muutamia listoja lecalohkoihin, joihin sitten voin naulata paneelin. Ajattelin käyttää aluspaperia välikerroksena ja käyttää joko Weber Lecaskruvi 409 125mm tai galvanoitua leikkonaulaa 75mm.

Nyt pieneen pulmaani. Mielestäni Lecaskruvi on liian vahva ja olen epävarma, kiinnittyykö se hyvin, koska ruuvi on niin suuri eikä sitä ole tarkoitettu pienille listoille. Lisäksi mielestäni leikkonaulat ovat todella kalliita, noin 1000:- 2kg pakkaukselta, eikä tarvita kovin monta naulaa muutamien listojen kiinnittämiseen.

Olen kokeillut erilaisia nauloja, mutta kiinnitys ei ole hyvä ja olen myös kysynyt, voiko ostaa vähemmän leikkonauloja, mutta se ei onnistunut. Joten nyt kysyn, onko teillä kokeneilla rakentajilla vinkkejä näppärään ratkaisuun? Ehkä on olemassa paljon parempi tapa ratkaista ongelma, jota en ole ajatellut?

Spikplugg leca-harkkoihin käytän yleensä.

Kiitos vastauksesta Helios, mutta opiskelu on liian hankalaa. Tietääkö kukaan, onko olemassa lyhyempiä Leca ruuveja kuin 110mm?

Viimeksi muokattu:
Weber har 100mm.

Beijerillä on irtomyynnissä klipsinauloja.

Onko kukaan kokeillut sekä ruuvia että klippspik. Onko jompi kumpi suositeltavampi?

Löysin myös nämä klippspik, hieman pidempiä mutta paljon halvempia.
Klippspik varmforz 100mm

hantverkare1 sanoi:
Beijerilla on irtonaista klipsinaulaa
Göteborgissa he myivät vain 2 kg pakkauksia viimeksi, kun olin siellä.

Otto-Von-Stern sanoi:
Kiitos vastauksesta Helios, mutta opiskelu tulee liian hankalaksi. Onko kenelläkään tietoa, löytyykö lyhyempää Leca ruuvia kuin 110mm?
Piikkitulppa nuijitaan suoraan reikään tulpan kanssa. Kaikki voidaan tehdä yhdellä kertaa esim. multiconstructionporalla. Sitten poraat sekä listan läpi että Leca:an, ja sen jälkeen vain nuijit piikkitulpan paikalleen vasaralla, erittäin nopeasti ja helposti. Saatavilla on myös valkoiseksi maalattuja päitä.

Expander-naula sitten, voiko se olla jotain?
Voit porata suoraan säännön läpi ja sen jälkeen pitäisi vain lyödä sisään.

Expanderkärkikiila 8x90 mm myynnissä, tuotenro 871004; hinta 109,00 kr; saatavilla varastossa, hyllypaikka BYGG 26 H. Kuvassa kiila lähikuvassa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.