Ah, siinä sitä ollaan. Onpa tämä hankalaa, kun ei ole kokemusta :) Miten pitäisi tehdä ilmanvaihtoaukon kanssa, jos nyt pitää laskea 10-11 cm? Ei näytä olevan mitään järkevää alasvaloa, jonka upotussyvyys olisi alle 90-100 mm...

Ei, siitä ei todellakaan tule mikään huippujuttu, olen samaa mieltä siitä..

Varmasti on joku, joka sopii, mutta voi olla vaikeaa siihen hintaan.

Jos ne ovat ensisijainen valaistus, niiden pitäisi olla himmennettäviä. Ainakin minun makuuni.

Jos sinulla on mahdollisuus, poikkea Clas Ohlsonilla ja tarkista ne, ja mittaa niiden mitat.

Tiedän, että aiemmin on ollut outoja ilmoitettuja asennusmittoja LED-spotlight-lampuissa.
Itse asiassa juuri Clas Ohlsonilla.
Kyseessä onhan LED, jonka kokonaisteho on 8 W, mistä puhumme. Eivät varmaankaan tuota paljon lämpöä.
Sitä paitsi sinulla ei ole palavaa kattoa yläpuolella.

Himmennystoiminto olisi suuri plussa kuten sanot. Saako ilmanvaihtoaukon peittää? Huone, jota tämä koskee, on olohuone ja siellä on ilmanvaihtosäleikkö ikkunan yläpuolella.

Kyllä, luultavasti tekisin niin, kuten sanot, en usko että ne tulevat erityisen kuumiksi ja jos vähennän 45+28 niin sisäänrakennussyvyydeksi tulee 73mm ilman sisäkattoa. Katson tätä vielä tarkemmin :)

Viimeksi muokattu:
Hei!

Kiitos vastauksestasi. Haluaisin laittaa LED-valot, mutta se olisi uskomattoman kallista minulle, sillä tarvitsee spotteja 4 huoneeseen, yhteensä 22-24 spottia :)

GT3 sanoi:
Himmennystoiminto olisi iso plussa kuten sanot. Saako ilmanvaihtoaukon peittää? Huone, jota asia koskee, on olohuone ja siellä on raitisilmaventtiilit ikkunoiden yläpuolella.

Kyllä, niin minäkin tekisin, kuten sanot, en voi kuvitella, että ne tulisivat erityisen kuumiksi ja jos lasken 45+28, niin upotussyvyys olisi 73mm ilman sisäkattoa. Tutkin tätä lisää :)
Korjaa minua, jos olen väärässä, mutta eivätkö ikkunan yläpuolella olevat ilmanvaihtoventtiilit ole TULVAILMALLE, kun taas katossa on POISTOILMA?

Se on totta, ehkä ilmaisin itseäni hieman epäselvästi. Tarkoitan, että on tuloilmaa venttiileinä ikkunoiden yläpuolella. Venttiili/ritilä (poistoilma) seinällä, en ole koskaan aikaisemmin nähnyt olohuoneessa, joten kysymykseni oli, saako sen poistaa. Olen kuitenkin hylännyt ne suunnitelmat, en aio laskea kattoa niin paljon.

Sain vinkin, että kehyksiä voi kiinnittää kattoon naulaamalla? Toimiiko se vai mitä pitäisi käyttää? Näyttää siltä, että asiasta on eriäviä mielipiteitä, ja jotkut sanovat plugi ja ruuvi, kun taas toiset ovat sanoneet expandernaula jne.

Aion käyttää 45x45 kehyksiä.

45x45 voit kyllä ruuvata suoraan kattoon, jos haluat. Naulaaminen on minun mielestäni poissuljettua tällaisessa rakenteessa.

Ajoin expanderipultilla ja suurilla aluslevyillä. Poraa suoraan 45 hölkkään, lyö sisään expanderipultti, laita 50 mm aluslevy ja sitten mutteri päälle. Tämä tietenkin edellyttää, että lisäät toisen kerroksen 45 mm hölkkää, koska expanderipultti työntyy ulos.
45 hölkkiä voit muuten kiinnittää tavallisella ruuvilla/tulpalla. Kuitenkin jotkut sanovat, että muovitulppia ei saa käyttää, sillä ne voivat sulaa tulipalossa ja koko katto romahtaa... mutta on yleistä käyttää tavallista tulppaa ja ruuvia silloin...

Onnistuu hyvin mutterin ja aluslevyn upotus lehtiporalla.

P
Mutta mitä tehdään kylpyhuoneessa, jossa valurautaputket ovat katto-betonissa? Silloinhan naularuuvi voi mennä suoraan viemärin läpi?

P
Se on asunto-osake, jonka yläpuolella on kylpyhuone.

P
Mietin, että asentaisiko ruoteet, joilla on luonnollinen kaarevuus ylöspäin, ja liimaisi ne, joita ei voi kiinnittää muulla tavalla.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.