Hei!

Olen juuri muuttamassa talon pohjapiirrosta, ajatuksena on avata suurempi osa kantavasta sisäseinästä. Olen yrittänyt laskea lujuutta eri laskentaohjelmien avulla, joita voi löydä internetistä, mutta yritän lähettää kysymyksen täällä ennen kuin otan yhteyttä oikeaan suunnittelijaan nähdäkseni missä olen.

Ajatuksena on avata osuus, jonka olen merkinnyt piirustukseen punaisilla nuolilla, katolla on 23 asteen kaltevuus ja se on alueella 3, (lumikuorma) sekä tiilikatto.
Aukko on noin: 7,30m

Minkä kokoista liimapuupalkkia luulette, että tarvitsen lisätä? Liimapuupalkki, joka kulkee koko talon läpi, on 50x27cm. Lasken, että tarvitsen pylvään keskelle.
Yksikerroksinen talo
Katon kaltevuus 23 astetta
Talon leveys 9,82 ulkop.
Pituus 17,22 ulkop.

Rakennuksen pohjapiirros, jossa näkyy punaisilla nuolilla merkitty muutoskohta kantavassa sisäseinässä.
Rakennussuunnitelma, jossa näkyy kannattava sisäseinä; punaiset nuolet osoittavat ehdotetun aukon 7,30 m.
Rakennesuunnitelma, joka näyttää yksityiskohdat talon tukirakenteista. Piirustuksessa on merkitty mittasuhteet ja rakennusmateriaalien mitat.

Täydennän enemmän tietoja, jos joku voi auttaa minua :)

Ystävällisin terveisin, Kalle

• Rakennussuunnitelma, jossa punaiset nuolet osoittavat kantavan sisäseinän muutoskohdan, katon kaltevuus 23 astetta, lumikuorma vyöhyke 3.
  • Rakennuspiirustus, jossa on punaiset nuolet merkkaamassa sisäseinän osaa, joka suunnitellaan poistettavaksi kestävyyden tarkasteluun.
  • Rakennussuunnitelmapiirros, jossa näkyy mitat ja rakenne osissa. Piirros keskittyy talon katon ja kantavan seinän muutoksiin.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.