Hei!

Olen ajatellut purkaa seinän yläkerrassa.
Tarvitsen apua arvioinnissa.
Valitettavasti ei ole rakennuspiirustuksia, mutta liitän mukaan kuvia muista piirustuksista.
Talo on rakennettu vuonna 1950.
Katolla on melko loiva kulma. Noin 10 astetta kattoasentajan mukaan.

Vain yksi seinä kulkee suoraan talon läpi. Ja se on selvästi paksumpi.

Tässä on pohjapiirros.
Lattia- ja huonejärjestys piirros vuodelta 1950, näyttää kaksi makuuhuonetta, kylpyhuoneen ja käytävän. Suunnitellaan seinän purkamista.
Makuuhuoneen vasemmalla ylhäällä sijaitseva seinä, jossa on kaksi kaapinovea, jotka haluan purkaa.
Rakennuksen pohjapiirros, joka näyttää pohjakerroksen huoneiden sijoittelun ja mitat, mukana ruokasali, olohuone ja keittiö.
Käsin piirretty kellarikerroksen pohjapiirustus talosta, jossa näkyvät huoneet: varasto, pesutupa, ruokakomero ja portaat. Rakennettu 1950.
Kuvassa on yläkerran pohjapiirros, jossa näkyy makuuhuoneet, halli ja kylpyhuone. Käsin kirjoitetut mitat ja merkintä "Ovan våning".
Merkitty seinä on se, jonka ajattelin purkaa ja laittaa tilalle liukuovet.

Seinä, jota on tarkoitus purkaa sisältäpäin.

Vanha puinen seinä, jossa näkyy kulunut tapetti ja oviaukko. Yläkerran huoneen seinä, jota suunnitellaan purettavaksi. Rakennus vuodelta 1950.
Mielestäni seinä näyttää todella järeältä.
Mutta ehkä silloin rakennettiin niin.
Se on rakennettu 70 mm paksuista lankuista.
Noin 170 mm leveitä.

En pääse ullakolle katsomaan palkkeja.
Ainoa mahdollisuus on sahata reikä kattoon sieltä, mistä olen kuvannut, jos.

• Puuseinä ja katto, joissa on aukko, joka johtaa toiseen huoneeseen. Seinän puurakenteet ovat paksuja ja vaikuttavat vanhanaikaisilta.
Talolla on lankkurunko. Lankkujen pitäisi alun perin olla kooltaan 3x7 tuumaa, eli noin 75x175 mm. Piirustukseen merkitsemäsi ei vastaa valokuvia, koska myöhemmin näkyy ovi toiseen huoneeseen. Sinun pitää täsmentää itseäsi. Alue savupiipun ympärillä on hieman herkkä. Siellä on luultavasti jonkinlainen palkki, jota täytyy ensin tarkastella. Kattotuolit kannattavat luultavasti pitkittäisseinän, mutta ulkokuva voi auttaa selittämään, vaikka katto on valmat.

Olen tehnyt kuvaamasi toimenpiteen. Minulla on identtinen talo iän, funkiksen, valmatin ja suuruuden suhteen. Muistan, että minulla oli 175x50 lankku seinässä. Tarkistin vintillä, mihin suuntaan kantolinja kulki ja miten se oli kiinnitetty savupiippuun. Toteamalla näin mitkä seinät olivat todennäköisesti kantavia.
Lopuksi huomaat, jos tiiksahvas katkeaa, kun olet seinän loppuvaiheessa. Silloin saat vahvistuksen seinän tilasta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.