1 260 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Apu & näkemykset portaista
Hei!
Kellari alkaa olla valmis noin 8 vuoden jälkeen. Lapset ja avioero tulivat eteen
Olen ajatellut rakentaa portaat itse teräspalkeilla ja työtasomateriaalilla. Olen alkanut piirtää Sketchupissa, mutta on hieman hankalaa saada se kuntoon. Erityisesti kuinka kaarevien askelmien pitäisi näyttää.
Askelkorkeus on 190 mm ja askelpituus 220-280 mm.
Mitä mieltä olette? Näkeekö joku jotain täysin katastrofaalista?
Kellari alkaa olla valmis noin 8 vuoden jälkeen. Lapset ja avioero tulivat eteen
Olen ajatellut rakentaa portaat itse teräspalkeilla ja työtasomateriaalilla. Olen alkanut piirtää Sketchupissa, mutta on hieman hankalaa saada se kuntoon. Erityisesti kuinka kaarevien askelmien pitäisi näyttää.
Askelkorkeus on 190 mm ja askelpituus 220-280 mm.
Mitä mieltä olette? Näkeekö joku jotain täysin katastrofaalista?
Noh, viistot askeleet tulisi sijoittaa 4 neljännekseen eli 90 astetta. Ne ovat sitten noin 220 mm portaikon keskellä, mikä askelkorkeudella 190 mm täyttää säännön 2h+s=60-65 cm. Lisäksi näyttää siltä, että viistojen askelten kapea pää on huonosti suunniteltu.
Kiitos panoksesta.
Ok, 4 askelta jaettuina 90 asteen kohdalle, eli 22,5 astetta/askel. Kaikki diagonaali askeleet päättyvät samalle pystysuoralle linjalle. Onko se ok? Luin jostain, että sen pitäisi olla vähintään 250mm ensimmäisestä askelman pystysuorasta linjasta, mutta saatan olla väärässä.
Ok, 4 askelta jaettuina 90 asteen kohdalle, eli 22,5 astetta/askel. Kaikki diagonaali askeleet päättyvät samalle pystysuoralle linjalle. Onko se ok? Luin jostain, että sen pitäisi olla vähintään 250mm ensimmäisestä askelman pystysuorasta linjasta, mutta saatan olla väärässä.
Klikkaa tästä vastataksesi