Aion kiinnittää 60 x 120 cm tyyppi 22 -lämpöpatterin, joka painaa noin 30 kg, metallirankaseinään, jossa on kipsi ja OSB. Olen lukenut joitakin ketjuja, jotka suosittelevat karkeita puuruuveja, mutta eivät liian pitkiä, jotta ne vetävät enemmän OSB-levyä kuin on tarpeen. Tässä tapauksessa seinä plus patterin konsoli ovat tuskin 30 mm - olisiko sitten ankkuriruuvi 5 x 40 mm sopiva näihin kiinnityksiin? Minulla on kolme konsolia patterissa, joissa on 2 ruuvia jokaisessa konsolissa.
Katso vain, että ruuvit ovat kierteitetyt koko matkalta, muuten ne vetävät vain kipsiin...
Miksi sen pitäisi olla täyskierteinen? OSB-levyhän pääasiassa kantaa painon tässä tapauksessa. Täyskierre ei tietenkään haittaa, mutta mielestäni se ei myöskään ole täysin välttämätöntä. Tärkeintä on, että ruuvilla on pää, joka sopii konsoliin.
Olen muuten täysin samaa mieltä MathiasS:n kanssa, 30 kg ei ole mikään paino järkevälle ruuville edellyttäen, että sillä on hyvä kiinnitys, mikä sillä tässä tapauksessa tulee olemaan.
Kuten ymmärrän, on parempi käyttää täysin kierteitettyä, koska voi olla varma, että kierteet tarttuvat OSB-levyyn. Tietysti voi mitata, kuinka suuri osa ei ole kierteitetty, ja varmistaa ostaa osittain kierteitetty ruuvi, jossa on varmistettu, että kierteet tarttuvat OSB:hyn.
Tarkoitin sitä, mitä Riki76 kirjoitti. Se pitää paikkansa vain, jos OSB on kipsilevyn ulkopuolella, mitä oletan, ettei se ole.
Se, mitä kirjoitat, pitää hyvin paikkansa ja on syy siihen, miksi koko kierretty ruuvi on silti parempi, jos ei mittaamiseen erikoistuta. Silloin tietää, että se kiinnittyy hyvin OSB:hen. Kierteet kipsissä eivät täytä mitään tarkoitusta, mutta eivät oikeastaan myöskään haittaa.
99% kaikista rörisar asentavat radiatorer konsolskruvilla (kutsutaan myös byggskruv) sopivilla 8mm magnethylsalla i dragning. Tähän ei tarvita tiivistettä.
Kolme konsolia, koska Hornbachilla oli se heidän asennusseinällään, jossa 60 x 120 cm:n jäähdytin roikkui esittelyssä. Ja minä lankesin siihen vaikka 49:- extra tuntuu OK ottaen huomioon, että jäähdytysliitokset (Danfoss) ja Korado-jäähdytin yhteensä maksoivat 2 139:-.
99% kaikista putkimiehistä asentavat jäähdyttimet konsoliruuvilla (tunnetaan myös rakennusruuvina), joka sopii 8 mm magneettiholkille kiristäessä. Aluslevyä ei tarvita tämän kanssa.
[linkki]
[kuva]
Edit:
Ja miksi kolme konsolia radikselle, joka on vain 120 cm?
Pomminkestävä?
Yleensä asennetaan kolme konsolia radiksille, jotka ovat 180 cm tai leveämpiä.
Tietävätkö putkimiehet, miten käytetään muuta ruuvia kuin rakennusruuvia? haha. Mutta ne vetävät kyllä helvetin hyvin!
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.