3 348 lukukertaa ·
17 vastausta
3k lukukertaa
17 vastausta
Aloittelijakysymys.
Sivu 1 / 2
Aion rakentaa eristetyn huoneen huoneessa ja seinäkoakelin kiinnittämiseen aion käyttää sellaisia kulmarautoja (L-muotoisia) kiinnittääkseni koolaukset. Joku sanoi, että se on parempi välttääkseni halkeamia jne. Sen sijaan että skråspika.
Mutta nyt yksinkertainen kysymykseni. Pitääkö L-profiilit kiinnittää ruuvaamalla vai naulaamalla?
Jos niin, millaisia nauloja tai ruuveja tulisi käyttää? Muistan, että käytetään ankkurinauloja tai jotain sellaista.
Aion käyttää 45x70 koolauksia (jos se vaikuttaa ruuvien tai naulojen valintaan).
Mutta nyt yksinkertainen kysymykseni. Pitääkö L-profiilit kiinnittää ruuvaamalla vai naulaamalla?
Jos niin, millaisia nauloja tai ruuveja tulisi käyttää? Muistan, että käytetään ankkurinauloja tai jotain sellaista.
Aion käyttää 45x70 koolauksia (jos se vaikuttaa ruuvien tai naulojen valintaan).
Amatöörivastaus amatöörikysymykseen:
Minä naulaisin vinoon 3" nauloilla, se on sekä nopeaa että helppoa. JOS käyttäisin kuitenkin kulmia, ruuvaisin ne kiinni, millä ei ole niin suurta merkitystä, mutta ankkuriruuveja on ostettavissa.
Minä naulaisin vinoon 3" nauloilla, se on sekä nopeaa että helppoa. JOS käyttäisin kuitenkin kulmia, ruuvaisin ne kiinni, millä ei ole niin suurta merkitystä, mutta ankkuriruuveja on ostettavissa.
Jotta reglat eivät halkeile, ja koska olen yleensä niin kömpelö vinopäisen naulaamisen kanssa, tapaan esiporata reglan. Tämä yleensä toimii hyvin ja tekee naulaamisesta paljon helpompaa... mutta poranterä ei saa olla liian paksu (pari mm ohuempi kuin naula on minulla tapana käyttää) eikä mennä sisään reglaan, johon naulataan kiinni, sillä silloin se pysyy huonommin.
Se mitä Staffan1 miettii, on varmaan miten hän kiinnittää naulalevyn? Sinun tulisi käyttää ankkurinaula tai ankkuruuvia. Ankkuruuvilla on se suuri etu, että voi helposti muuttaa, jos jokin on väärässä paikassa. Ei myöskään ole niin hauskaa naulata ylöspäin kulmia, jotka ovat katossa. Eli - se on ankkuruuvi, jonka sinun pitäisi hankkia. Löytyy kaikista rakennustarvikeliikkeistä.
Se ei tapahdu, jos teet oikein..... :Staffan1 sanoi:
Ankkuriruuvia on muuten jälleen Bilteman valikoimassa, sieltä niitä voi ostaa halvalla.
No joo, sen selittäminen tekstinä ei ole niin helppoa. Mutta kun kokeilee ruuvinaulatonta muutaman kerran, niin oppii nopeasti, mikä kulma ja etäisyys reunasta toimii. Minä yleensä naulaan kaksi naulaa yhdeltä puolelta, ja yhden toiselta puolelta. Tavallisesti naulaan myös jyrkemmässä kulmassa kuin 45 astetta.Farzan sanoi:
...se on myös paljon helpompaa, jos ensin lyö naulan aivan suoraan muutaman millimetrin (jotta se saa hieman pitoa), sitten kallistaa sen haluttuun kulmaan ja jatkaa naulaamista. Tämä on ehkä itsestäänselvyys, mistä minä tiedän. Myös hyvä "trick", kun vinon kiinnityksen ruuvaa.