7 959 lukukertaa ·
15 vastausta
8k lukukertaa
15 vastausta
Alusmateriaali kaakeleille Biltemasta
Sivu 1 / 2
En ole käyttänyt sitä itse, mutta se on tyyppihyväksytty, aivan kuten Casco ja muut "suuret". Kysymys on ollut esillä aiemmin, ja monet ovat sitä mieltä, että ei pitäisi ostaa halpatuotteita, erityisesti kun on kyse vedeneristämisestä. Kuitenkin uskon, että tämä käsitys perustuu liialliseen uskoon siitä, että hinta = laatu. Jos se on hyväksytty, se riittää minulle (samoin kuin SP, Ruotsin testaus- ja tutkimuslaitos). Tiede painaa paljon enemmän kuin asiaton mielipide, kun valitsen tuotteita.
Itse asiassa loppujen lopuksi hinnassa on vähemmän eroa kuin voisi luulla.
Tein hieman laskelmia materiaalikulutuksen osalta ja päädyin siihen, että Biltema oli vain 500 kr halvempi kuin Casco Bauhausissa. Silloin laskin 10 neliömetrin kylpyhuoneen, mukaan lukien pohjusteet ja kaikki.
Kun tarkistin Casinon CoopForumista, se oli tullut halvemmaksi kuin Biltema.
Tein hieman laskelmia materiaalikulutuksen osalta ja päädyin siihen, että Biltema oli vain 500 kr halvempi kuin Casco Bauhausissa. Silloin laskin 10 neliömetrin kylpyhuoneen, mukaan lukien pohjusteet ja kaikki.
Kun tarkistin Casinon CoopForumista, se oli tullut halvemmaksi kuin Biltema.
Olen käyttänyt halpatuotteita yhdessä makuuhuoneessa, tasoitetta ja pohjamaalia. Tämä oli suurin virheeni.
Yleensä olen tyytyväinen kahden tasoituskierroksen jälkeen, kun käytän laatuvalmistajien tasoitetta. Neljän halpatasoitekierroksen jälkeen luovutin, ostin oikeaa tasoitetta ja jouduin aloittamaan alusta. Samoin pohjamaali ei ollut lainkaan yhtä peittävää eikä yhtä "ystävällistä" pienille virheille, jotka jäivät jäljelle.
Luulen, että on syy, miksi ammattilaiset käyttävät merkkituotteita.
Suositukseni on nykyään panostaa oikeisiin tavaroihin, uskon että se kannattaa, kun ottaa huomioon ajan.
Anders
Yleensä olen tyytyväinen kahden tasoituskierroksen jälkeen, kun käytän laatuvalmistajien tasoitetta. Neljän halpatasoitekierroksen jälkeen luovutin, ostin oikeaa tasoitetta ja jouduin aloittamaan alusta. Samoin pohjamaali ei ollut lainkaan yhtä peittävää eikä yhtä "ystävällistä" pienille virheille, jotka jäivät jäljelle.
Luulen, että on syy, miksi ammattilaiset käyttävät merkkituotteita.
Suositukseni on nykyään panostaa oikeisiin tavaroihin, uskon että se kannattaa, kun ottaa huomioon ajan.
Anders
ei pidä liikaa luottaa SP:hen, on olemassa huonoja tuotteita, jotka ovat "hyväksyttyjä", joten mielestäni pitäisi yrittää selvittää, mikä oikeasti pätee.Bob_the_builder sanoi:En ole itse käyttänyt sitä, mutta se on tyyppihyväksytty, kuten Casco ja muut "suuret". Kysymys on ollut esillä aiemmin, ja monet uskovat, ettei pitäisi ostaa halpatuotteita, erityisesti kun on kyse vedeneristeistä. Uskon kuitenkin, että tämä käsitys perustuu liialliseen uskoon siitä, että hinta=laatu. Jos se on hyväksytty, se kelpaa, mielestäni (samoin kuin SP, Ruotsin testaus- ja tutkimuslaitos.) Tiede painaa paljon enemmän kuin asiaton mielipide, kun valitsen tuotteita.
"Tiede" painaa vähemmän kuin asiallinen asiantuntemus, toisin sanoen puhu joidenkin laatoittajien kanssa, heidän pitäisi tietää.
Jo, hej du. Plattsättaren köper "dyra" märkesvaror billigare än Biltemaprylarna. Självklart säger de att man inte kan lita på lågprisprodukter. Billiga produkterna driver ju på gör-det-själv-trenden vilket tar jobb från proffsen.pappskallen sanoi:
Du får gärna konkretisera det där med att det finns typgodkända skitprodukter...
Minulle se ei ole lainkaan selvää! Hyvä käsityöläinen antaa suoria ja rehellisiä neuvoja, kotitehtailijat eivät tule ostamaan palvelua joka tapauksessa, joten hän ei menetä mitään kertomalla miten asiat ovat. Sitä paitsi olen saanut vinkkejä edullisista tuotteista, jotka ovat erinomaisia! Kuitenkin jotkut timellplagioijat näyttävät olevan erittäin skeptisiä käsityöläisiä kohtaan (jotka tietysti haluavat vain suojella omaa markkinaansa.
) Ei, ota neuvoja niiltä, jotka todella osaavat ja välty kräälliltä! Esimerkki suuresta erosta luokassa on esim. tasoitemassa, jossa ardex (mielestäni erinomainen) tasoittuu huomattavasti paremmin kuin jotkut muut tuotteet. Mitä tulee "huonotuotteisiin", en halua mainita nimiä, mutta TIEDÄN, että on olemassa tavaroita, jotka eivät ansaitse SP-leiman antamaa statusta. Lisäksi on ominaisuuksia, joita SP ei testaa (esim. ikääntymisominaisuudet), joten on syytä kysyä niiltä, jotka työskentelevät säännöllisesti näiden tavaroiden parissa! Joten vielä kerran: mielestäni SP:n käyttäminen vertailukohtana ei riitä pitkälle! Laatu kattaa niin paljon enemmän.
Panosta nämä kruunut ylimääräisesti ja ole turvallisella puolella, niin sanotut kalliit merkit omaavat paljon kehittyneemmän järjestelmän ja turvallisemman iänkestävyyden.
Kaikki järjestelmät ovat hyvin samankaltaisia ensimmäisen vuoden ajan, mutta kymmenen vuoden jälkeen et varmaankaan halua remontoida kylpyhuonetta joka vuosi, vaikka se olisikin kivaa ja raikasta.
Per
Kaikki järjestelmät ovat hyvin samankaltaisia ensimmäisen vuoden ajan, mutta kymmenen vuoden jälkeen et varmaankaan halua remontoida kylpyhuonetta joka vuosi, vaikka se olisikin kivaa ja raikasta.
Per
Jos muistan oikein, Litokol valmistaa Bilteman tuotteita, (saattaa olla nimeltään jotain vastaavaa). Kun ostimme kaakeleita suuresta kaakelifirmasta Järfällassa, he myivät samoja tuotteita (mutta eivät Bilteman nimellä). Hinnat olivat huomattavasti korkeammat.
Käytimme tuotteita ja ne toimivat erittäin hyvin. Erittäin helppokäyttöisiä ja erinomainen lopputulos.
Harvoin saa sitä, mistä maksaa, kun on kyse merkkituotteista. Onkin oikeastaan ilmiselvää, että merkkituotteet ovat aina huomattavasti kalliimpia kuin tuotteiden laatu edellyttäisi. Tämä on nimittäin se, mikä on merkkituotteiden tarkoitus. Saada asiakkaat maksamaan jostain, mitä oikeasti ei ole siellä, ekstra "turvallisuudesta".
Käytimme tuotteita ja ne toimivat erittäin hyvin. Erittäin helppokäyttöisiä ja erinomainen lopputulos.
Harvoin saa sitä, mistä maksaa, kun on kyse merkkituotteista. Onkin oikeastaan ilmiselvää, että merkkituotteet ovat aina huomattavasti kalliimpia kuin tuotteiden laatu edellyttäisi. Tämä on nimittäin se, mikä on merkkituotteiden tarkoitus. Saada asiakkaat maksamaan jostain, mitä oikeasti ei ole siellä, ekstra "turvallisuudesta".
Vain siksi, että se on sama valmistaja, eikö ole varmaa, että se on samanlainen tuote??mrx sanoi:
Vain siksi, että se on sama valmistaja, ei tarkoita, että se olisi sama tuote.
Saattaa olla enemmän tai vähemmän erilaisia panoksia tuotteessa.
Jos mahdollista, vertaile tuotteiden sisältöä ja kuinka paljon kutakin on, niin näkee, onko se sama.
Se on varmaan kuin muissakin asioissa.
Elintarvikkeet: Suuret tunnetut merkit valmistavat halpoja merkitsemättömiä tuotteita, mutta eri sisällöllä.
Elektroniikka: Sama tapaus.
Yms.
Siinä valitaan mielellään laatu, mutta jossain "epäolennaisessa" kuten talonrakentamisessa valitaan se halvempi hieman heikompilaatuinen tuote.
Saattaa olla enemmän tai vähemmän erilaisia panoksia tuotteessa.
Jos mahdollista, vertaile tuotteiden sisältöä ja kuinka paljon kutakin on, niin näkee, onko se sama.
Se on varmaan kuin muissakin asioissa.
Elintarvikkeet: Suuret tunnetut merkit valmistavat halpoja merkitsemättömiä tuotteita, mutta eri sisällöllä.
Elektroniikka: Sama tapaus.
Yms.
Siinä valitaan mielellään laatu, mutta jossain "epäolennaisessa" kuten talonrakentamisessa valitaan se halvempi hieman heikompilaatuinen tuote.
Omalta osaltani (joka esitin kysymyksen) koski se yleisesti eikä erityisesti tätä tuotetta, minulla ei ole edes teoriaa siitä, kuinka se voisi suhtautua siihen tai toiseen suuntaan, eikä myöskään siitä, onko se hyvä vai huono tuote.
ongelma on, että maallikkona ei voi arvioida tätä, aivan yhtä vaikeaa on arvioida, onko liha suomalaista tai kuinka paljon bensiini sisältää kuona-aineita.
asiat kuten alkuperämaa, kemialliset koostumukset ja vastaavat ominaisuudet ovat tietysti todella vaikeita määritellä ja laatu on suhteellinen käsite.
Siksi: kysy niiltä, jotka työskentelevät tarvikkeiden parissa (huom. ei myyjiltä laatta- tai puusepänliikkeessä tai missä se nyt onkaan) ja pyydä lisäksi heiltä perusteluja vastauksilleen!
Lisäksi tavarat voivat olla valmistettu toisessa maassa (rinnakkaistuonti) erilaisilla vaatimuksilla ominaisuuksille, vertaa esim. autoon, jolla on usein huonompi suorituskyky akussa ja muita modifikaatioita, jos se myydään uutena Etelä-Eurooppaan.......
ongelma on, että maallikkona ei voi arvioida tätä, aivan yhtä vaikeaa on arvioida, onko liha suomalaista tai kuinka paljon bensiini sisältää kuona-aineita.
asiat kuten alkuperämaa, kemialliset koostumukset ja vastaavat ominaisuudet ovat tietysti todella vaikeita määritellä ja laatu on suhteellinen käsite.
Siksi: kysy niiltä, jotka työskentelevät tarvikkeiden parissa (huom. ei myyjiltä laatta- tai puusepänliikkeessä tai missä se nyt onkaan) ja pyydä lisäksi heiltä perusteluja vastauksilleen!
Lisäksi tavarat voivat olla valmistettu toisessa maassa (rinnakkaistuonti) erilaisilla vaatimuksilla ominaisuuksille, vertaa esim. autoon, jolla on usein huonompi suorituskyky akussa ja muita modifikaatioita, jos se myydään uutena Etelä-Eurooppaan.......
On varmasti edullisia tuotteita, jotka ovat täysin OK. Mutta miten tietää, mitkä ovat hyviä ja mitkä ns. huonoja? Ammattilaiset käyttävät tunnettuja merkkejä, koska heidän täytyy työskennellä nopeasti ja antaa työlleen takuu. Lisäksi he saavat erittäin hyviä alennuksia merkkituotteista, joten heidän ei tarvitse välittää halpatuotteista.
Biltema Litokol -tapauksessa purkkien sisällön täytyy vastata toisiaan. Siksi Litokol voi piilottaa brändinsä Bilteman brändin taakse. Tämä ei automaattisesti tarkoita, että Bilteman tuotteet ovat huonoja, mutta luultavasti ne koostuvat edullisemmista raaka-aineista. Aivan kuten kaikki muutkin Biltemassa. Brändi Biltema = halpaa ja kohtuullista.
Biltema Litokol -tapauksessa purkkien sisällön täytyy vastata toisiaan. Siksi Litokol voi piilottaa brändinsä Bilteman brändin taakse. Tämä ei automaattisesti tarkoita, että Bilteman tuotteet ovat huonoja, mutta luultavasti ne koostuvat edullisemmista raaka-aineista. Aivan kuten kaikki muutkin Biltemassa. Brändi Biltema = halpaa ja kohtuullista.