Hei!

Ajattelen käyttää alba reunaelementtejä tulevassa autotallin rakentamisessa. Mutta minulla on kysymys.
Reunaelementit ovat 6 m pitkiä, ja siihen tulee sauma peruspalkkiin (perustukseen), onko tällä merkitystä lujuudelle? Jos esimerkiksi vertaa lecaharkkoihin ja raudoitukseen.

Ystävällisin terveisin
Alexandersson_1

Olen juuri valanut laatan autotallille ALBA-balkilla. Ja sain liitokset sekä pitkille sivuille että päätyihin. Luulen, ettei sillä ole suurta merkitystä, koska kaikki sidotaan yhteen laatan raudoituksella. Sinunhan pitäisi olla koukut elementeissä, jotka menevät laattaan. Sitten valoin palkin elementtien päälle reunaksi ja tämän myös raudoitin. Kuitenkin ehkä sinun pitäisi varmistaa, ettei liitosta ole juuri siinä, mistä tulet ajamaan sisään. Nehän on tehty liitettäväksi.

Hei!

Se oli nopea vastaus!

Asetitko kantelementit laatoille vai betonin kanssa? Onko sinulla kuva koukuista?

Pitikö sinun itse leikata elementit? Ja miten teit sen? Kulmahiomakone timanttilevyllä?

Voin itse selvittää hinnan, mutta mitä ne maksoivat sinulle?

Ajattelin muurata yhden kierroksen lecasta saadakseni huuhdottavan reunan.

Terveisin,
Alexandersson_1

Viimeksi muokattu:
Käytin samaa tyyppiä kantauselementtejä, jotka asetettiin tasapainotettuihin betonilaattoihin.
Betoninauhan pitäisi pystyä saamaan ne pysymään vähän miten tahansa?

Koukut ovat ~1m pitkiä harjateräksiä, joissa on 'koukku'/taivutus, joka kiinnitetään kantapalkin silmukoihin ja sidotaan kiinni harjateräsverkkoihin.

Minulla on liitoksia joka suuntaan, ei ongelmaa.
Tilasin mittojen mukaan perustukseni.
Kaikki perustava materiaali saapui yhtenä könttäsummana, joten en tiedä mitä ALBApalkki maksoi.

Luulen, että ne maksavat noin 2500+alv 6m:lle. Leikkasin omani bensiinikäyttöisellä leikkurilla, jossa on 250 mm levy. Ei aivan yltänyt kokonaan läpi, mutta riitti raudoille, jotka ovat sisällä. Jos et saa irti rautoja, tulee ongelmia, vuokraa oikea leikkuri.

Asetin palkkini suoraan 8-16 sorapatjalle toimittajan neuvosta. Toivon, että se toimii, heidän mukaansa pohjalevyt tai raudoitus ovat vain helpottamaan asennusta, eli jos on aikaa ja vaivaa, voi sen sijaan säätää sorapatjaa. Minulla oli käytössä ammattilaistason tasainstrumentti. Jälkikäteen ajateltuna olisin voinut valita levymenetelmän. Helpompi säätää muutama levy täsmälleen oikeaan korkeuteen kuin koko matka...... Helkkarin puuhaamista siirrellä materiaalia, kunnes korkeus oli oikein....

K
Miksi et vain ostaisi autotallin palkkia, jossa on selvästi korotettu reuna? Näin vältytään muuraamasta tai valamasta kerrosta. Palkit voi leikata itse tai ostaa valmiiksi leikattuina piirustusten mukaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.