hei, En osaa päättää, miten yhdistäisin syötteet ja sokkelit ruokasalissa.
Miten sinä tekisit tässä tilanteessa?
1. Laittaisin ne kuten kuvassa ja korjaisin raon pehmeällä tai puukittillä ennen maalausta.
2. Laittaisin skurkloss/foderkloss sokkelin ja foderin väliin.
Alun perin olin ajatellut tehdä klossit, mutta kun en saa mistään oikean kokoista höylättyä puutavaraa, minun pitää teettää ne puusepällä.
(Siellä on yksi klossi, joka sopii, mutta maksaa 200pix, tarvitsen yhteensä noin 20kpl, olen liian pihi maksamaan 4 lax muutamasta ***** klossista)
Se riippuu osittain talon tyylistä.
Onko siellä muita huoneita, joissa on skurklossar?
Well, jos katsoo talon muuta osaa, niin oikeastaan vain kolme makuuhuonetta, joissa sitä ei ole. Mutta niitä ei ole vielä remontoitu. Joten vastaus on, että ei, niitä ei ole. Mutta saattaa olla tulevaisuudessa.
En ole vielä täysin päättänyt, mutta olen tällä hetkellä ostanut vain tätä foder "valveihin", saatan käyttää yksinkertaisempaa foder oviin. Mutta todennäköisesti kohtaan samanlaisia siirtymäongelmia joka tapauksessa. Joten klossar saattaa tulla kaikkiin oleskelutiloihin, jos vain päätän niin.
Se on selvää, nämä voidaan varmasti saada yhteen siististi tasoitteella.
Voi lopettaa lattialistan 45 asteen käännöksellä suoraan lattiaan tavallisissa ovissa, joissa mahdollisesti asetan yksinkertaisemman listan.
Voit tehdä sen helposti itsellesi ja löytää metritavarana mitan, joka toimii jalkalistan koristeena.
Ei paras esimerkki tässä, mutta ymmärrät ehkä, mitä tarkoitan:
[bild]
Juuri sitä olen ajatellut alusta asti. Mutta tarvitsisin jotain, joka on noin 25-28 mm paksu ja 95-100 mm leveä. En ole löytänyt sitä paikallisista rakennuskaupoista. Lähimpänä löytämäni on tyyppi "gles", joka on 28x95. Niissä on pyöristetyt reunat, joten minun täytyy höylätä niiden takapuoli, mihin minulla on mahdollisuus lainata. Jos olisin löytänyt jotain, joka on muutaman millimetrin liian paksu, voisin viistää niitä yläjyrsimellä, jos tarpeellista.
Omituiset listat sinulla! En ole tainnut koskaan nähdä samanlaisia. Jos haluat "tavallisen" skurkloss och sinulla on käytössäsi rikthyvel ja olet säästäväinen, voit ostaa 45x120 regel, jonka höyläät 28:ksi ja viistät yhden puolen niin, että se kallistuu oviaukkoa vasten.
Epätavallisia listoja sinulla on! En ole koskaan nähnyt vastaavia. Jos haluat "tavallisen" skurkloss ja sinulla on pääsy jyrsimeen ja olet säästeliäs, voit ostaa 45x120 regel, jonka höyläät alas 28 ja viistät yhden puolen niin että se kallistuu oviaukkoon päin
Joo, niin tehdään.
Saat helposti 40 klossia kahdesta 45x120regelistä. Muutamalla sadalla yhteensä.
Kyllä, juuri sitä olen miettinyt alusta asti. Mutta tarvitsisin jotain, joka on noin 25-28 mm paksu ja 95-100 mm leveä. En ole löytänyt sitä paikallisista rautakaupoista. Lähin, mitä löydän, on tyyppi "gles" 28x95. Niissä on pyöristetyt reunat, joten minun pitäisi höylätä niiden takapuoli, mihin minulla on mahdollisuus lainata. Jos olisin löytänyt jotain, joka on pari millimetriä liian paksu, voisin viistää ne yläjyrsimellä, jos tarvitaan.
Moelvenilla on höylätty mänty 27x95.
Pitäisi sopia erinomaisesti.
Moelvenillä on kyllä höylätty mänty 27x95. Pitäisi sopia erinomaisesti.
[linkki]
Kiitos, myös 27x118 näen. Tiedän, että kukaan Moelvenin listoja myyvistä ei pidä niitä valikoimassaan kotona. Mutta varmaan menen K-rautaan ostamaan säännön. Voin katsoa, jos he tilaavat Moelveniltä, myyvät paljon heidän valikoimistaan muuten.
Onko länsirannikolla sinulle, mutta se on melko pitkä. Olen kuitenkin erittäin varma, että XL bygg Kungsbackassa on tämä kotona. Soita ja tarkista, jos se on lähellä..
On tunti aikaa Kungsbackaan, mutta olen nyt höylännyt kaiken kaverin verstaassa. Sekä taso- että oikohöylä ovat 1920-luvulta. Ja olen melko kokematon hienopuuseppä. Mutta sain sen sujumaan ihan hyvin.
Kokonaiskustannukset: 105kr 6m (riittää ainakin 40 palikkaan)
Työpanos: 3h sisältäen vähän sähläämistä