1 270 lukukertaa ·
6 vastausta
1k lukukertaa
6 vastausta
Ajattelin kaivaa puuterassia varten, mutta törmäsin kaivonkantiseen (?). Vinkkejä?
Hei kaikki!
Ensimmäinen lapionisku ensimmäiseen pilariin osui suoraan johonkin kovaan, joka osoittautui olevan betonikansi.
Oletan, että se on kivenkansi? Edellinen omistaja, joka rakensi kuistinsa ja jonka syöksytorvi näkyy kuvassa, on liittänyt tämän kannen, joka myös näkyy hieman hiekan alta. Ainakin kaksi muuta liitäntää näkyvät kannessa, mutta en ole vielä tarkistanut, käytetäänkö niitä enää, ja tämä uusi syöksytorvi oli hyvä ratkaisu silloin.
Jotenkin jumituin mietteisiini tässä kohtaa. Tuntuuhan se epärealistiselta rakentaa terassi sen päälle, mutta mistä minä tiedän, ehkä kiveä ei tarvitse koskaan avata?
Vai pitäisikö minun yrittää rakentaa jokin kehys sen ympärille, jotta siihen pääsisi käsiksi 25 vuoden päästä?
Miten te olisitte tehneet?
Ensimmäinen lapionisku ensimmäiseen pilariin osui suoraan johonkin kovaan, joka osoittautui olevan betonikansi.
Oletan, että se on kivenkansi? Edellinen omistaja, joka rakensi kuistinsa ja jonka syöksytorvi näkyy kuvassa, on liittänyt tämän kannen, joka myös näkyy hieman hiekan alta. Ainakin kaksi muuta liitäntää näkyvät kannessa, mutta en ole vielä tarkistanut, käytetäänkö niitä enää, ja tämä uusi syöksytorvi oli hyvä ratkaisu silloin.
Jotenkin jumituin mietteisiini tässä kohtaa. Tuntuuhan se epärealistiselta rakentaa terassi sen päälle, mutta mistä minä tiedän, ehkä kiveä ei tarvitse koskaan avata?
Vai pitäisikö minun yrittää rakentaa jokin kehys sen ympärille, jotta siihen pääsisi käsiksi 25 vuoden päästä?
Miten te olisitte tehneet?
Olisin, jos ei ole mahdollista katsoa kannen alle, myös kokeillut huuhdella vesiletkulla syöksyputkia ja katsoa, nieleekö kouru edelleen vettä hyvin. Onhan se nopeasti huomattavissa, käsitteleekö se vettä vai onko se tukossa. Jos se toimii edelleen hyvin, se kestää luultavasti kunnes on aika kunnostaa.
Fiksu idea, kansi voidaan avata aika hyvin, joten aion testata huuhtelua! Mutta mitä pidetään hyvänä? Pitäisikö veden virrata pois samalla nopeudella kuin huuhtelen letkulla?J Jocke Best sanoi:
Joo, se voi olla fiksu juttu. Sen täytyy olla melko suuri, jotta pääsee käsiksi ja voi korjata mahdollisen ongelman. Mitä pitää pystyä korjaamaan, voiko imuroida, jos se on tukossa? Onko sinulla ollut tarvetta?Grannens Häck sanoi:
Minulla ei ole arkkua vaan muita asioita, joihin minun täytyy päästä käsiksi.M mickeforsberg sanoi:
slamsuga varten ei tarvita paljon tilaa, vaikeinta on siirtää betonikansi kun se on tarpeen.
Ah okei!Grannens Häck sanoi:
Joo, se painaa aika paljon ja nousee melko korkealle jos aikoo kallistaa sen. Olen nyt huuhtonut melko paljon ja katson jos se valuu pois.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Gräva kanal på strand för att ankra båt
Juridik -
Hur ska jag gräva ut för altanstomme vid gammal uteplats
Altan & Uteplats -
Beräknad tid för att gräva?
Grund & Markarbeten -
Samfällighet. Vägra tillträde för grävarbete?
Juridik -
Var får jag tag i företag som kan handgräva dränering i VGR/Halland?
Grund & Markarbeten