Aion "rakentaa" hyllyn itse tai ainakin hioa ja maalata itse :-D ensimmäinen kerta, tarvitsen levyn/lankun/laudan tai mitä ikinä sitä kutsuttekaan, 5 cm paksu, 26 cm syvä ja 1 metri pitkä. Mistä löydän sen? minkä puulajin minun pitäisi valita, jos sen pitää kestää vähän ja näyttää hyvältä valkoiseksi maalattuna?
Ihan mahtavaa, jos vastaatte!!! tyttö, joka haluaa saada hommat käyntiin ;-)

Ei huono lankku 50mm.
Mitä sen pitäisi kestää? Eikö olisi parempi tehdä "laatikko" MDF:stä?

/Magnus

• Tykkään
267np
  • Laddar…
Jos haluat 5 cm paksun levyn, se ei ole mikään standardikoko.

Bauhausilla on esimerkiksi 4 cm paksuja liimapuulevyjä. Voit ostaa esimerkiksi Bauhausista liimapuulevyn tammesta tai saarnista/koivusta/muusta oksattomasta puulajista, joka on 2,3 cm paksu (luulen, että se on 2,3 tai 2,6 cm). Pyydä sitten Bauhausia sahaamaan levy niin, että saat kaksi 26 cm syvää ja 1 metrin pituisia paloja. Sitten kiinnität ruuveilla (sekä upotat ja tasoitat ruuvinkannat) nämä kaksi palaa yhteen. Näin saat noin 5 cm paksun levyn.

En ymmärrä MDF-laatikkoa...
Sen päällä pitäisi olla vain kolme pientä koria, kuten koiranhihna ja niin edelleen.
Kiitos avusta!

Hän tarkoitti, että voisit rakentaa ontelon hyllyn ohuista MDF-levyistä. Se on laji levy, joka on sileä ja helppo maalata.

Tosin se vaatii hieman enemmän työtä ja tarkkuutta tehdä niin. Mutta ehkä voisit harkita hieman ohuempaa vaihtoehtoa, silloin on olemassa levyjä, jotka voi vain sahata sopiviksi. Tai tee kuten Martin kirjoitti.

olin ottanut 2 palaa mdf:ää ja ruuvannut ne yhteen, jotta saat oikean paksuuden. mdf on kuten sanottu helposti maalattava ja helppo saada käsiinsä ja aika edullinen.

Voisiko Beijer auttaa tässä? Ehkä voisin saada vähän apua sitten :-D
Ajatuksena oli, että minulla olisi Ikean hylly, nimeltään Lack, mutta se on 110, joten se ei mahdu. Sitten minulla on vanha Lack-hylly, josta ajattelin ottaa kiinnikkeet, koska ne ovat piilossa ja niiden tulisi olla piilossa.
Kiitos kaikista vastauksista!

Toki Beijerilla on rakennusmateriaaleja. Mutta hinnat ovat korkeimmat kaikista rakennustavarataloista ja palvelu on huonointa, ainakin jos aiot asioida yksityishenkilönä.

halvin mdf löytyy varmaan Bauhausista

Jos ajattelet, että 5 cm on huomattavasti enemmän kuin useimmat keittiötasot, niin voi varmaan unohtaa massiivipuiset palat, kuten tammi jne. Paino ei koskaan toimi IKEAn piilokiinnikkeiden kanssa. Joten MDF-laatikko on varmaan ainoa suora vaihtoehto, jos sen pitää olla 5 cm...

Ruuvata, ei naulata

Henrik

Ovatko sivut näkyvissä? Jos eivät ole. leikkaa yksi Lack-hylly 10 cm lyhyemmäksi yhdeltä puolelta, jolloin se on 1 m, mutta sinun on varmasti laitettava jotain stabilisointia siihen kohtaan, missä olet sahannut päädyn pois laatikkorakenteen vuoksi. Jos se on näkyvissä, voi leikata vähän ylimääräistä pois ja sitten laittaa hyllyn uloimman osan takaisin paikalleen, mutta se vaatii hieman kikkailua, koska se on rakennettu laatikoksi. Mutta toki se onnistuu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.