Minulla on kaksi neliöputkea 150-100-8.
Alaosassa tasorauta 150-8 laajennuspultilla.
Yläosassa pitkät samat tasoraudat kiinnitetty välipohjaan. Kuusi palkkia.
Jos sen on liikuttava, koko talo on painettava perustaltaan. Tasoraudat hitsataan kiinni pohjaan ja kanteen.
Olen alkanut miettiä, ja silloin harvoin menee hyvin.
Aion nyt kiinnittää lattarautaa välipohjan runkotolppiin, jotka ovat 295*45 kokoa.
Ajatukseni oli käyttää 8mm ranskalaisia puuruuveja, mutta olen hieman huolestunut, koska pelkään niiden heikentävän runkotolppia.
Onko huoleni aiheeton?
Onko olemassa sopivampia ruuveja?
Putkien pitäisi siis kulkea seinää pitkin pystysuorassa, olenko ymmärtänyt oikein?
Voisit käyttää suorakaiteen muotoista profiilia, jonka lyhyen sivun sisämitat ovat samat kuin säännön ulkomitat, jolloin voit vain leikata U:n, joka ruuvataan lattiaan... Ja sitten käyttää läpikulkevaa koneruuvia sen sijaan...
Jos kiinnität vahvikkeen puuhun, älä käytä "huonoa" ranskalaista puuruuvia T6S. On olemassa paljon parempia ruuveja tätä varten, esimerkiksi Jetting Screws, joita myy V/S/B (Västsvensk Byggskruv AB). Mutta myös muilla valmistajilla on vastaavia ruuveja.
Kiinnitys voi myös olla kuten #Dan_Johansson ehdottaa yllä, mutta siitä tulee hieman hankalampaa, jos haluat "tiivistää" ratkaisun sisäisen ruosteen välttämiseksi, mutta se on mahdollista.
#Staffan2000 onko sinulla piirustusta ratkaisustasi?
Syy siihen, etten halua kiinnittää palkkia yksittäiseen palkkiin, on se, että haluan jakaa maamassojen voimaa useisiin palkkeihin. Siksi kiinnitän pitkän lattateräksen alapuolelta välipohjan palkkeihin lähimpänä seinää. Lattateräs on nyt asennettu samalla tavalla kuin jos se olisi kattopaneeli. Lattateräkseen kiinnitän teräspalkin. Ja sen alareunaan lattian kohdalla kiinnitän pienen lattateräksen, jonka pulttaan kiinni betonilaattaan.
Jetting, Essve tai vastaava moderni ruuvi 6*80:ssa on enemmän kuin tarpeeksi voimaa kyseiseen sovellukseen. Siinä kohdistuu suurimmaksi osaksi vain leikkausvoimaa, ja ne kestävät valtavan paineen sillä tavalla jaettuna.
Hitsaa se ylösalaisin. Nosta se ylös ja kiinnitä se kattoon ruuveilla. Sen jälkeen hitsaan kiinni pienet pohjalevyraudat ja täytän pienet kuopat, jotka olen hakanut pohjalevyyn, paisuvalla sementillä. Kun se on kuivunut, poraan reiät betoniin ja kiinnitän palkin alaosan paisuntapultilla. Maan takaisin painaminen on turhaa. Sen sijaan aion kiristää palkin seinää vasten tunkin avulla.
Ainoa ongelma on rakenteen kääntäminen, se on kuin pystyttäisi kirjahyllyä, joka ulottuu kattoon asti, mutta 150 mm "syvä" rakenne tarkoittaa vain 4 mm 2500 mm katon korkeudella, joten sen voi varmasti pakottaa paikoilleen .. Vaihtoehtoisesti tehdä laattoja litteästä raudasta laitettavaksi alle ...
Olen miettinyt sitä. Siksi olen porannut pohjalevyä hieman ylimääräistä.
Nyt kun neliöprofiili, jota ei pidä sekoittaa "kulturprofilen":iin, on vedetty kellariin, ajattelen -herranjestas, mikä ylimitoitus. Ehkä olisi parempi asettaa pitkä sivu vasten seinää?
Kesän aikana seinä on suoristautunut itsestään. Luultavasti kuivemman sään ansiosta.
Kiinnitys kattoon ratkaistiin muutamalla fransk vilja sekä useilla ankkuriruuvilla ja sillä, mitä minulla oli kotona. Rakenteen ylikäyttämiseksi hitsasin kiinni säännöillä pitkittäiset lattaraudat lisäämään ruuvitilaa.
Valitettavasti sulake palo neljän sekunnin kuluttua, joten saumat ovat hyvin epäsiistejä.
Staffans
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.