Aion aloittaa rakentamisen huomenna, mutta tajusin, että on järkevintä kysyä ammattilaisilta. Aion selittää niin tarkasti kuin pystyn, sillä minulla ei ole kuvaa tai mahdollisuutta näyttää luonnosta tällä hetkellä.

Aion laskea seinää tilassa, jossa aiemmin on ollut sisäänrakennettu vaatekaappi. Tilassa tulevat vesiputket, jotka sitten johdetaan kylpyhuoneeseen. Ne johdetaan seinän viertä ylös kattoon. Siksi niiden ympärille on rakennettu laatikko, jotta niitä ei tarvitsisi katsoa.

Tähän tilaan aion asentaa liukuovet, mutta ne täytyy asentaa 15 senttimetriä katosta, jotta ne kulkevat laatikon alla.

Ajattelin kiinnittää tukipuun kattoon ja toisen 15 cm alemmas. Sitten ajattelin kiinnittää pystysuoria tukipuita ylemmästä alaspäin alempaan tukipuuhun. Mutta, miten minun pitäisi kiinnittää ne? Kulmaraudat?

Ajattelen, että se tulee näyttämään tältä kuvalta, kun ajattelee osaa aivan oven yläpuolella, mutta pidempänä.http://blog.thasaint.com/wp-content/uploads/2010/01/SL3726471-225x300.jpg

Ja vinklar uppåt onhan helpompaa. Onhan ahdasta saada ruuvinväädin koolinkien väliin joten olisin laittanut yläkiskon, sitten pystyssä olevat palat kulmarautojen kanssa, päättynyt alemmalla palalla ja kiertänyt pitkät ruuvit ylös pystyssä oleviin paloihin (esiporaa). Mahdollisesti voit ruuvata kaiken yhteen maassa ja sitten kiertää sen kattoon, mutta silloin se tarkoittaa, että täytyy kiertää vinoon kattoon päästäkseen.

Muista, että on todella tärkeää saada se vaakasuoraksi ja suoraksi, jos aiot asentaa liukuovet, jotka roikkuvat tässä seinässä. Pitkät vatupassit ja muurarin naru ovat hyviä....

Voit korvata pystykoolaukset vanerilla tai OSB:llä myös, siitä tulee kuin kapea laatikko, joka on erittäin vakaa. Ruuvaa yksi koolaus kattoon, yksi kummallekin puolelle ja viimeiseksi yksi levyn alareunaan. Sisälle ei tarvita koolauksia.
Mitä olet ajatellut laittaa tämän osan pinnaksi sitten, kipsiä?
OSB:n etuna on, että saat erinomaisen mtrl kiinnittää kiskon liukuoviin. Jotkut kiskot tulee kiinnittää "seinän" päälle ja levyn kanssa sinun ei tarvitse miettiä kiinnityspisteitä.

Kiitos paljon kaikista vastauksista. Olin jo ostanut kipsilevyt seinään, jota olin rakentanut, joten käytin loput kipsistä tähänkin. Käytän sitten laajenevia kiinnikkeitä. Senhän pitäisi toimia. Samaan aikaan minulla oli todellakin myös MDF:ää jäljellä aiemmin lattia-aukkoihin käytetystä materiaalista, joka olisi myös voinut käyttää.

Joka tapauksessa seurasin omaa ajatustani, joka myös vastasi Larsa:n suositusta ja mielestäni se onnistui hyvin. Kestää roikkua =)
En käyttänyt ankkuriruuveja! Vaan puuruuvit 40x50 ja 40x25. Liukuovet eivät roiku kiskolla vaan "seisovat", joten jos se ei ole täysin suorassa, ei sekään haittaa. Seuraavaksi tasoitetaan ja maalataan!

PS. Olin hieman liian innokas, koska halusin nähdä, että se sopisi korkeuteen, joten ruuvasin alaosan kiinni enkä jaksanut ottaa alas kiinnittääkseni kulmaraudat päihin. En katsonut tarpeelliseksi, koska se oli hyvin kiinni. Ja nyt on liian myöhäistä! En myöskään esiporannut sääntöjä. Mutta yksi asia, josta olen epäileväinen, on se, että nämä puurungot (varsinkin yläosa) olivat melko taipuneita, joten olen pakottanut sen ylös ruuveilla kattoa vasten, mikä on johtanut siihen, että tuntuu siltä kuin se olisi hieman murtunut sisältä. Ei ulkoista vahinkoa, mutta se kuulosti hieman heikolta, kun kiristin ruuvia... Olisinko voinut tehdä tämän teräsprofiileilla? En siis hattuprofiileilla oletan. Puu imee tällä tavalla, ettei voi olla täysin varma sen suorasta muodosta...

Tiiliseinä ja putket huoneen kulmassa, vasemmalla tikkaat; oikeassa reunassa rakennusmateriaaleja. Rakennettu seinärakenne, jossa puupalkit ja punatiiliseinä taustalla. Putket näkyvissä seinän vieressä, ja tikkaat nojaavat seinää vasten. Tiiliseinän edessä oleva rakentamaton kaappi, jossa on metallikehys ja kipsilevyjä. Pyyhe roikkuu putkissa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
corre
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.