Mietin edes takaisin, kuinka ihmeessä minun pitäisi tehdä. Sisäänkäynti on vähän korkeammalla talossa, mutta vain pari askelmaa ylöspäin ja nykyään siinä on jonkinlainen kivirappu, jossa on melko raskaat kiviperustukset (epätasaiset, tyyliin Ölands-kivet tai miksi niitä kutsutaan). Ei erityisen kaunis minun mielestäni ja valitettavasti sisäänrakennettu itse taloon, mutta talvella epätasainen/karhea kivipinta on todella hyvä, kun kyse on lumesta ja jään muodostumisesta. Portaat harvoin liukastuvat ja tarpeen tullen voin sekä suolata että irrottaa jäätä raudalla suoraan kiveä vasten.

Jotain, mikä saattaisi näyttää paremmalta, olisi poistaa portaat ja rakentaa uudet puuportaat, jotka yhdistyisivät suunnittelemaani uuteen terassiin/parvekkeeseen. Mietin kuitenkin, miten talvella käy? Miten puuportaat voi pitää jäästä vapaina? Suolaaminen ei tunnu hyvältä idealta, ja raudalla puun hakkaaminenkaan ei kuulosta hyvältä. Voisiko sisäänkäynnin askelmat päällystää jollain kovemmalla "anti-jää"-materiaalilla? Miten te olisitte tehneet? Olisiko koko porrasosan voinut päällystää katolla/rakenteella?

Kuva talosta ja portaista? Jotta siitä tulisi tyylikäs, talon ja portaiden tulisi sopia yhteen.

Taidan ottaa kuvan lähempää kameralla, mutta löysin vanhan kiinteistönvälittäjän kuvan täältä, kun ostin talon. Tässä voi nähdä vähän sisäänkäyntiosaa. Ajatuksena on rakentaa hieman suurempi puuterassi talon päädyn vasemmalle puolelle (talon takasuuntaan päin) ja antaa sen kohdata sisäänkäynti.

Portaat koostuvat tällä hetkellä 4 askeleesta ja suuremmasta kivilaattasta ylhäällä.

Aion vaihtaa sisäänkäyntioven ja ajattelen purkaa koko osan portaiden suuntaan, koska pidän sitä riskirakenteena, että portaat on rakennettu taloon; erityisesti ottaen huomioon, että se on voimakkaasti kosteusrasitettu ovenkarmia ja perustuspuuta vasten (potkiessaan pois lunta ym.).
Punainen talo metsän reunassa, etualalla sorapolku ja autotalli. Talon sisäänkäynti portailla ja etupiha istutuksilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.