32 948 lukukertaa ·
136 vastausta
33k lukukertaa
136 vastausta
Äänieristys seksiä varten
Minulla on koko seinä olohuoneen tilaan päin äänieristetty meidän makuu/walk-in closet osaan. Se on tehty kaksinkertaisella kipsilevyllä ja OBS-levyllä molemmissa ulkokerroksissa, sitten yksi levy mineraalivillaa, muovia ja sitten ilmaväli, joka ei ole kytketty alhaalla ylhäältä päin vastakkaiseen huoneeseen. Tämä vaimentaa hyvin, mutta ei täysin kovaa laulua tai naurua vastaan. Se riittää, että voin nukkua, vaikka juhlat jatkuvat.L Lexii sanoi:On olemassa paljon keskusteluja musiikin, harjoittelutilojen, kotiteatterin äänieristyksestä, mutta ei ainuttakaan keskustelua huoneen äänieristämisestä seksiä varten. Onko siis yhdentekevää, mihin äänieristys tarvitaan, ja halutaanko ehkä peitellä todellista syytä kysyä?
En tiedä mitään äänieristyksestä tällä hetkellä - joten antakaa minulle parhaita linkkejänne, vinkkejänne ja vinkkejänne muihin hyviin keskusteluihin aiheesta. Uskon kuitenkin, että suurin kysymykseni on: Onko eroa, jos äänieristetään seksiä varten? Puhumme makuuhuoneen äänieristyksestä - onko se tarkempaa tai vähemmän tarkkaa kuin esimerkiksi harjoittelutilan eristäminen?
Huone huoneessa on paras tapa äänieristää, olen ymmärtänyt, mutta jos huone on jo melko äänieristävä - voiko sitä parantaa vielä lisää muuttamatta rakennetta? Mitä eri äänieristävillä paneeleilla, levyillä ja matoilla on käytännön merkitystä?
Meillä on alhaalla makuuhuone, jossa on raskas paloluokiteltu ja äänieristetty ovi, ja jos siellä pidetään meteliä, ylös ei kuulu mitään. Olemme kuitenkin muuttamassa, ja alamme miettiä, kuinka ajattelemme, kun katsomme taloja. Haluaisin myös saada käsityksen siitä, kuinka paljon työtä vaadittaisiin, jotta huoneesta saataisiin kohtuullisen äänieristetty. Te, jotka olette äänieristäneet huonetta eri syistä ja tehneet sen itse - mihin se on kustannuksiltaan asettunut?
Kiitos etukäteen kaikesta tiedosta, jonka voitte jakaa!
Piirustukset löytyvät Svensk Träguide -sivulta, erinomainen sivusto kaikkeen puun rakentamiseen.
Eikö ollut niin, että TS mietti muuttoa varten? Joten silloin voi korjata ainakin pienempiä asioita ennen muuttoa, jos se on tärkeää.Intet sanoi:
Olen pohtinut samaa teemaa monien talojen pohjaratkaisujen suhteen, jopa uusien, jos katsotaan talonrakentajien pohjapiirroksia. Missä vanhempien makuuhuone on seinä seinää vasten lasten huoneiden kanssa.[SKPG]Zamora sanoi:
Vaikuttaa erittäin harkitsemattomalta, molempiin suuntiin.
Lapset saattavat kuulla asioita, joita he eivät halua. Kun he sitten saavuttavat teini-iän ja alkavat itse hankkia kumppaneita, molempiin suuntiin voi tahtomattaan kuulla asioita, joita ei halua.
Sen lisäksi, että sängynkäyttäjä, voi olla kaikenlaisia ääniä, musiikkia, joku teini, joka torkuttaa 7 kertaa jne. Yleisesti ottaen epäkäytännöllinen pohjaratkaisu.
(Tulee mieleen Solsidan-jakso, jossa Alexin äiti on muuttanut heidän luokseen uuden miehen kanssa. He ovat huolissaan vanhusten öisistä maratonsessioista. Kunnes lopussa nähdään, että ääni tulee siitä, että ukko hiomassa jotain huonekalua...)
Onko tavoitteesi olla ärsyttävä ja ikävä tyyppi? Poistu ketjusta, jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa.Nissens sanoi:
Ja, siihen olen jo aluksi vastannut.
Kyllä, juuri sitä minäkin sanon, se on täysin epäolennaista.
Sen olen jo tehnyt, niiden materiaalien (levyt/plaattat jne.) myyjällä on tiedot siitä, miten vastaava tuote vaimentaa.
Halvin ja yksinkertaisin tapa on äänenvaimennus äänenlähteestä.
Mitä sinulla on itselläsi vastauksena?
Miksi kommentoit jotain, joka on kirjoitettu useita päiviä sitten, jos et halua ottaa sitä esille?? 🙄N nickwest sanoi:
Vaikutat todella mukavalta tyypiltä. 😊
En aio kommentoida sinun viestiäsi, puhuu puolestaan, kirjoitettu tilillä, joka on tehnyt vain 5 viestiä. Etkö uskalla käyttää tavanomaista tiliäsi?
Täydet pisteet teille, jotka jo nyt työskentelette saadaksenne suhteenne toimimaan perheenlisäyksen myötä.L Lexii sanoi:On paljon keskusteluja musiikin, harjoitustilojen, kotiteatterien äänieristyksestä, mutta ei yhtään siitä, kuinka äänieristää huone seksiä varten. Onko sillä mitään väliä, mitä äänieristetään, ja halutaanko myöntää, miksi oikeastaan kysytään tästä aiheesta?
En tiedä mitään äänieristyksestä tällä hetkellä - joten olkaa hyvät ja antakaa minulle parhaat linkkinne, vinkkinne ja viittauksenne muihin hyviin keskusteluihin aiheesta. Luulen kuitenkin, että suurin kysymykseni on: Onko eroa, kun eristetään seksiä varten? Puhumme makuuhuoneen äänieristämisestä - onko se tärkeämpää tai vähemmän tärkeää kuin esimerkiksi harjoitustila?
Olen ymmärtänyt, että huone huoneen sisällä on paras tapa äänieristää, mutta jos huone on jo melko äänieristetty - voiko sitä parantaa vielä ilman rakennemuutoksia? Minkälaisia käytännön tehtäviä erilaisilla äänieristeillä, levyillä ja matoilla on?
Tällä hetkellä meillä on kellarikerroksen makuuhuone, jossa on raskas paloluokiteltu ja äänieristetty ovi, ja jos siellä meluaa, sitä ei kuulla ollenkaan seuraavaan kerrokseen. Olemme kuitenkin muuttamassa ja alamme miettiä, miten meidän tulisi ajatella, kun katsomme taloja. Haluaisin myös saada käsityksen siitä, kuinka paljon työtä vaadittaisiin jonkinlaisen äänieristetyn huoneen saamiseksi. Ne teistä, jotka olette äänieristäneet huoneen eri syistä ja tehneet sen itse - mitä se on maksanut?
Kiitos etukäteen kaikesta tiedosta, jonka voitte jakaa!
Ehkä antaakseni hieman suorempia vastauksia kysymyksiin…
Pohjimmiltaan haluatte musiikkistudion. Sen tulisi pystyä vaimentamaan laulua ja äänekkäitä soittimia (ajattele rumpuja) muilta osilta rakennusta.
Kuinka paljon vaimennusta tarvitsette, on miettimisen arvoista. Onko ok, että viereisistä huoneista kuuluu vähän ääniä, vai haluatteko, että huoneessa tapahtuvat asiat pysyvät anonyymeinä?
Tämä vastaus vaikuttaa siihen, minkälaista rakennusta tarvitsee etsiä, huoneen sijaintiin ja kuinka laajalle menevin väliajoin tarvitsette rakentaa huonetta uudelleen.
Se ei ole tarkka totuus, mutta yleisesti ottaen on helpompaa äänieristää huone kellarissa tai maantasossa betonilaatalla. Lattia on usein kallein ratkaisu vaimentamiseen.
Katot ja seinät ovat ”suhteellisen” helppoja.
Ilmastoinnin ei pitäisi olla suuri ongelma, sillä todennäköisesti riittää asentaa vain äänenvaimentimet.
Joka tapauksessa, on monia, jotka työskentelevät näiden asioiden parissa ja jotka voivat todennäköisesti ratkaista tämän paljon paremmin kuin me voimme täällä forumilla. Etsikää akustiikkoja, jotka työskentelevät musiikkistudioiden tai kotiteatterien parissa. On kullanarvoista saada joku, joka voi opastaa alusta asti kokemuksellaan.
Jos asutte isomman paikkakunnan lähellä, ei ole mitään ongelmia löytää heitä, mutta jos asutte syrjässä, voitte varmasti saada jonkun hyvän auttamaan etänä.
Uskon, että kannattaa laittaa rahaa siihen, että suhde toimii! 🙌
Hei! Huomaa, että kirjoitin, että halutaan välttää kolmea seinää, joiden välissä on ilmarako. Halutaan vain yksi ilmarako tai ei lainkaan ilmaväliä. (Paksu seinä.) Mutta ehkä ymmärsit tämän? En ole kuullut, että haluttaisiin heterogeenisia materiaaleja.spikplanka sanoi:
Jotta se olisi menestyksellistä, pitäisi järjestää niin, että materiaalikonfiguraatio on heterogeeninen, muuten saadaan todennäköisesti resonanssitaajuuksia.
Ehkä liimata rikki menneitä kipsilevyn palasia, puunpaloja jne.
Tai osittain sekoittaa styroksia, hiekkaa ja (tapettia?) liimaa epätasaiseksi sekoitukseksi?
[linkki] - Akustiikka LN:n mukaan: Äänieristys - Seinä & Rakenne (2018-03-05)
07:36 Alhaisten taajuuksien äänten vaimentamiseksi on käytettävä erittäin kovia ja jäykkiä materiaaleja. Niinpä ei pelkästään painolla (tiheydellä) ole merkitystä.
07:55 On laitettava vaimennus seinämateriaalien väliin, kuten esim. mineraalivilla.
Jos ilmatiivistys on olennaista, voisi ehkä käyttää ehdottamaani menetelmää toisessa ketjussa, nimittäin koko huoneen kapselointia kylpyhuonemattoon, joka suljetaan ultraäänipistehitsauksella.
Kaikkien näiden eristysten kanssa on olemassa tietty riski, että (makuuhuoneesta) tulee erittäin lämmin. Joten ehkä tarvitaan jokin kattolämmitin ja pumppu, joka voi siirtää lämpöä pois.
Mielenkiintoista levyjen jäykkyyden suhteen. Kuulostaa loogiselta, että jäykempi levy värähtelee huonommin. Olen kuitenkin kuullut, että ainoastaan paino ratkaisee, eli halutaan löytää edullisin paino rahalle. Siksi kipsilevyt ovat parhaat. Tutkin tätä lisää!
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 11 960 viestiä
Kipsi on halpaa ja raskasta. Jäykät/kovat materiaalit heijastavat saapuvia ääniaaltoja suuremmassa määrin. Pehmeät pyrkivät absorboimaan aaltoja paremmin samalla kun jäykemmillä materiaaleilla on alhaisemmat läpäisyhäviöt. Siihen soveltuvat esimerkiksi löysät klinkkerilaatat liimattuna markeerattiinkarkaisulevyihin refleksinä, joka ei johda runkomelua.J JensHaglof sanoi:Hei! Huomaa että kirjoitin että halutaan välttää kolmea seinää, joiden välissä on ilmarako. Halutaan vain yksi ilmarako tai ei lainkaan ilmarakoa. (Paksu seinä) Mutta ehkä ymmärsit sen? En ole kuullut että haluttaisiin heterogeenisia materiaaleja.
Kiinnostavaa levyjen jäykkyys. Kuulostaa loogiselta, että jäykempi levy värisee huonommin. Olen kuitenkin kuullut että ainoastaan paino ratkaisee, eli halutaan löytää halvin paino rahalla. Silloin kipsilevyt ovat parhaita. Täytyy tutkia tätä lisää!
Ero ei kuitenkaan ole kovin suuri, joten helpompaa on panostaa enemmän massaan ja paksuuteen kipsilevyjen muodossa.
Joo se kuulostaa loogisemmalta, kova pinta värähtelee enemmän ja pidempään, ei huonommin. Sitten sen pitäisi olla helpompi saada värähtelyyn.Johannes Carlsson sanoi:
Kipsi on halpaa ja raskasta. Jäykät/kovat materiaalit heijastavat sisään tulevia ääniaaltoja suuremmassa määrin. Pehmeät taipuvat absorboimaan aallot paremmin samalla kun jäykillä materiaaleilla on pienemmät siirtohäviöt. Siinä toimivat esim. löysät klinkkerilaatat, jotka on liimattu maaperäeristyspiirilevyihin, heijastajina, jotka eivät lähetä runkoääniä.
Ero ei kuitenkaan ole kovin suuri, joten on helpompaa panostaa enemmän massaan ja paksuuteen kipsin muodossa.
Tarkoitatko, että ihmiset yleisesti ottaen ovat niin siveitä ja huolestuneita, että he näkevät seksin kahden aikuisen välillä asiana, joka täytyy hävittää yhteiskunnasta? Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta voiko todella olla niin huonosti? Herranjumala, ihmiset tappavat toisiaan oikealle ja vasemmalle, mutta sen aikuisen ihmisen, joka haluaa vähän hauskaa ja nautinnollista seksiä, kohdalla sosiaalitoimi vie lapset, koulun johto järkyttyy inhosta. Seksi on luonnollisin asia, jota on kahden vapaaehtoisen aikuisen välillä, ja juuri vanhempiemme seksin ansiosta me kaikki synnyimme (enemmän tai vähemmän).spikplanka sanoi:
Riski on, että lapset puhuvat opettajille, naapureille ym. jotka saattavat omata erilaisen ahtaan näkemyksen seksistä tai tulkita väärin. Erityisesti kun mukaan liittyy sekä voihketta että piiskausta. Sellaisten ihmisten kanssa voi kestää kauan selittää asioita ja aika on parempi käyttää muuhun.
Sosiaalilautakunnat ovat erityisesti täynnä outoja ihmisiä.
Vaikuttaa vastaintuitiiviselta, että useammat tiheysvaihtelut (ilma-vs-mineraalivilla jne.) heikentäisivät vaimennusta. Ainoa haittapuoli lienee koko ja materiaalin kulutus.J JensHaglof sanoi:
Heterogeenisiä materiaaleja on kokemuksista, kun sain vinkkejä akustiikkatieteen jatko-opiskelijalta. Ne hajottavat ääniaaltoja.
On paljon hankalia henkilöitä vallassa. Ja on myös paljon ihmisiä, jotka yrittävät ohjata, kun joku toimii heidän asettamiensa normien ulkopuolella.4774 sanoi:
Tällä tavalla?Abbe W sanoi:
Olen eristänyt koko seinän olohuoneen tilasta meidän makuu/walkin closet -osaan. Se on tehty kaksinkertaisella kipsilevyllä ja yhdellä OBS-levyllä molemmilla ulkokerroksilla, sitten yksi kerros kivivillaa, muovi ja sitten ilmarako, joka ei ole kiinnitetty palkin kautta ylös, alas ja päinvastoin seuraavaan huoneeseen.
Kipsilevy
Kipsilevy
Kivivilla
Rakennusmuovi
Ilmarako
Rakennusmuovi
Kivivilla
Kipsilevy
Kipsilevy
Materiaalien paksuus?