1 713 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Äänieristää välipohja ylhäältä
Teemme laajennusta taloomme, ja siihen tulee vuokra-asunto kellariin.
Haluamme saavuttaa kaksi asiaa kellarin suhteen:
1 Maksimaalinen kattokorkeus kellarissa, koska se on jo nyt vain noin 205 cm, joten katon äänieristys ei ole vaihtoehto.
2 Mutta tärkeintä on valaistus- ja äänieristys
Välipohjassa on 220-koolaukset cc60 lyhyillä tuilla.
Eri syistä uusi osa on noin 7 cm alempana kuin nykyisen osan lattiataso.
Parketti ja lattialämmityselementit (14+22mm) jälkeen jää noin 25 mm, jotka meidän täytyy nostaa, jotta lattiat ovat samalla tasolla.
Miten voimme hyödyntää nämä millimetrit äänieristyksen maksimoimiseksi?
Minun "ideani" on 2 kerrosta kipsilevyä/lattialevyä ja sitten lattialastulevyjen lisääminen.
Vaihtoehtoisesti
Lattialastulevy ja sitten tasoitemassa.
Haluamme saavuttaa kaksi asiaa kellarin suhteen:
1 Maksimaalinen kattokorkeus kellarissa, koska se on jo nyt vain noin 205 cm, joten katon äänieristys ei ole vaihtoehto.
2 Mutta tärkeintä on valaistus- ja äänieristys
Välipohjassa on 220-koolaukset cc60 lyhyillä tuilla.
Eri syistä uusi osa on noin 7 cm alempana kuin nykyisen osan lattiataso.
Parketti ja lattialämmityselementit (14+22mm) jälkeen jää noin 25 mm, jotka meidän täytyy nostaa, jotta lattiat ovat samalla tasolla.
Miten voimme hyödyntää nämä millimetrit äänieristyksen maksimoimiseksi?
Minun "ideani" on 2 kerrosta kipsilevyä/lattialevyä ja sitten lattialastulevyjen lisääminen.
Vaihtoehtoisesti
Lattialastulevy ja sitten tasoitemassa.
Viimeksi muokattu:
Paras vastaus
Kaksi kerrosta kipsilevyä tarjoaa paremman äänieristyksen kuin lastulevy ja tasoitemassa. Se tarjoaa myös juuri ne ylimääräiset 25mm, joita tarvitsette. Oletan, että olette jo laskeneet kivivillan mukana lattiarakenteeseen.
Voinko käyttää tavallista seinäkipsilevyä vai pitääkö olla lattialle tarkoitettua kipsilevyä? Tarkoitushan on kuitenkin laittaa päälle lattialastulevy myöhemmin.A Emil_K sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi