I
Hei,

Olen ostanut niin kutsuttuja kompakteja sisäovia (WC ja kodinhoitohuone), joiden pitäisi olla tehokkaampia vaimentamaan ääntä kuin muotopuristetut tai massiiviset ovet.

Saadaksesi mahdollisimman hyvän äänieristyksen, on tärkeää saada tiivis liitäntä niin, ettei ilma pääse vapaasti virtaamaan huoneiden välillä, joten olemme valinneet karmi, jossa on sisäänrakennetut listat. Mutta miten on eristyksen laita karmin ja seinän (kevytbetoni) välillä? Toimiiko lasivilla yhtä hyvin kuin vaahtomuovitiiviste tässä?

Mineraalivilla ja sitten liitos akustiikka-saumalaastilla, jos haluat todella hyvää.

S
Miten aiot järjestää tuloilman kylpyhuoneeseen ja kodinhoitohuoneeseen. Joku yli-ilmanventtiili tai vastaava?

On olemassa ääniluokiteltuja överluftsdon, jos et ole ajatellut sitä.

I
Molemmissa huoneissa on mekaaninen ilmanpoisto ja ilmanottoaukot seinässä, joten ilmanvaihdon ei pitäisi olla ongelma. En ole miettinyt äänieristystä kovin paljon täällä, tärkeintä on hidastaa ääntä huoneiden välillä. Jos käy ilmi, että ilmanvaihto aiheuttaa ongelmia, seuraava askel on katsoa sitä.

Koska tämä on kellarikerros, jossa ääni kimpoilee helposti, tarkoitus on myös asentaa pari äänenvaimenninta kattoon ja mahdollisesti seinään. Tulee olemaan samaa, jota olen käyttänyt aiemmin, eli Akustikskiva P70 Bullerbekamparen.se:stä.

Mutta mineraalivilla? Mitä se on? Kivivilla? Vai lasketaanko myös kokovilla siihen? Onko tämä parempi kuin vaahtomuovi ovikarmien ja seinän välissä?

Ajatukseni on laittaa MS-polymeeri esim. Tec7 molemmille puolille rakoa, minulla on hyvä kokemus tästä, kun kyse on pienestä liikkeestä, jota meillä ilmeisesti on talossa ja ennen kaikkea ovien ympärillä. Olen kokeillut muita tiivisteitä aiemmin, mutta ne halkeilevat melkein aina valitettavasti.

Ei suurempaa eroa niiden välillä, joten käytä mitä haluat.

Ehdottomasti älä käytä uretaanivaahtoa. Silloin et voi koskaan säätää ovia. Jotkut valmistajat eivät salli sen käyttöä, jos takuun on oltava voimassa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.