Hei, minun täytyy äänieristää ulkoseinä, joka johtaa ääntä varastotilasta toimistoon. Toimistossa ajattelen rakentaa seinän ulkoseinää vasten ja täyttää sen eristyksellä, jättäen ilmarako ulkoseinän ja eristyksen väliin.
Mutta pelkään, että ulkoseinästä tulee kylmä ja sisäpuolelle voi muodostua kondenssia. Sitä haluaisi tietysti tuulettaa, mutta se on ristiriidassa äänieristyksen kanssa.
Kysymys on, onko typerä idea asentaa lattialämmityskaapeli seinien väliin, jotta se pitää ulkoseinän hieman lämpimänä.
Entä ilmanvaihto? Minulla on mahdollisuus kytkeä mekaaninen poistoilma seinään, jotta se imee ilmaa ja tuulettaa sieltä. Vai voinko porata reiän julkisivuun ja asentaa sinne tuulettimen, joka hoitaa ilmanvaihdon. Tuloilmaa siihen? Minulla on maaperäeristys lattian alla, joka päästää hieman hajua toimistoon. Joten haluaisin mielelläni imeä ilmaa lattiasta, ylös seinään ja sitten ulos joko suoraan tuulettimen kautta tai ilmanvaihdon kautta. Mutta olen hieman hermostunut siitä, että vetäisin kosteaa ilmaa toimistosta lattian kautta seinälle.
Onko joku onnistunut ratkaisemaan samanlaisen ongelman? Kiitollinen vinkeistä.