Hei,

Asumme kerrostalossa, joka on rakennettu vuonna 2013. On todella outoa, että kuulemme yläpuolellamme asuvien naapureidemme kuivausrummun. Tämä ääni kuuluu olohuoneeseemme (asutaan 2,5 huoneen asunnossa).

Olen aiemmin asunut vuonna 2011 valmistuneessa uudessa asunnossa kuulematta mitään. Minulla ei sinänsä ole mitään kuivausrummun ääntä vastaan, ongelma on siinä, että kun se on valmis, se menee jälkilämmitykseen. Kahdeksi tunniksi (!!), mikä tarkoittaa, että se pysähtyy ja sitten käy 5-10 sekuntia joka minuutti.

Tämä ääni on uskomattoman häiritsevä, koska kuulemme sen myös silloin, kun televisio on päällä. Kuulemme sekä suoraan yläpuolellamme asuvat naapurit että myös heidän yläpuolellaan asuvat.

Jälkimarkkinointi on käynyt kuvaamassa kanavaa ja väittää, että se on asianmukaisesti tiivistetty/suoritettu.

Mistä luulette, että tämä johtuu, että kuulemme äänen niin hyvin?

Terveisin
Maria

L
M MSbygg sanoi:
Hei,

Asumme kerrostalossa, joka on rakennettu vuonna 2013. Jotain erittäin outoa on se, että kuulemme yläpuolellamme asuvien naapuriemme kuivausrummun. Tämä kuuluu olohuoneeseemme asti (asumme 2,5 huoneen asunnossa).
Olen aiemmin asunut asunnossa, uudistuotannossa vuodelta 2011, kuulematta mitään.
En vastusta kuivausrummun ääntä sinänsä, ongelma on se, että kun se on valmis, se menee jälkilämmitykselle. Kahdeksi tunniksi (!!) mikä tarkoittaa, että se pysähtyy ja käynnistyy 5-10 sekuntia joka minuutti.
Tämä ääni on uskomattoman häiritsevä, kuulemme sen myös kun tv on päällä. Kuulemme sekä yläpuolellamme asuvat naapurit että myös ne, jotka vuorostaan asuvat heidän yläpuolellaan.
Jälkimarkkina on käynyt kuvaamassa kuilua ja väittää, että se on asianmukaisesti tiivistetty/suoritettu.
Mistä luulette sen johtuvan, että kuulemme äänen niin hyvin?

Terveisin
Maria
Äänet ilmeisesti voimistuvat itse rakennuksen rakenteessa. Ehkä tällainen grannien koneen alle voisi vähentää ongelmia: https://quickparts.se/stotdampande-gummimatta-60-x-60-x-08-cm/107063

M MSbygg sanoi:
ongelma on, että kun se on valmis, se menee jälkilämmitykseen. 2 tuntia (!!) mikä tarkoittaa, että se pysähtyy ja sitten käy 5-10 sekuntia joka minuutti.
Ei suora vastaus ongelmaasi, se ei mene jälkilämmitykseen, vaan se on ryppyjenestotoiminto, joka yleensä kestää kaksi tuntia. Ryppyjenestotoiminto tekee juuri sen, mitä se kuulostaa, eli suojaa puhdasta kuivaa pyykkiä rypyiltä, ja siksi rumpu pyörii hieman. Monissa koneissa summeri soi samalla, kun rumpu pyörii, ja tämän summerin voi yleensä sammuttaa.

Puhu naapurille, kerro naapurille, että kuivausrumpu kuuluu ja että pyykki pitäisi hoitaa mahdollisimman aikaisin ryppyjenestojakson aikana.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.