12 039 lukukertaa ·
20 vastausta
12k lukukertaa
20 vastausta
900 tai 1200 kipsilevyä
Sivu 1 / 2
Istun ja teen muutamia laskelmia rakennusta varten ja aloin miettiä kipsilevyjen kokoja. Onko edelleen 1200 leveys ja k600 käytössä seinille (ja samalla tavalla myös kattoon)? Vai käytetäänkö tätä ulkoseinissä ja sitten 900 kipsi sisäseiniin?
Kaikilla seinillä rakennuksessa tulee olemaan kaksinkertaiset levyt, eli kipsi+pontti tai kipsi+OSB.
Kaikilla seinillä rakennuksessa tulee olemaan kaksinkertaiset levyt, eli kipsi+pontti tai kipsi+OSB.
Ainoa asia, joka kuvittelen vaikuttavan valintaan, on se, kokeeko jaksavansa työskennellä 1200 laatalla vai ei. Säästölinjainen ja laiskimus ajattelevat varmasti, että 900 saattaa tarkoittaa enemmän saumatasoitetöitä ja naulaamista (tai enemmän metallikoolausta).
Miten käy märkätiloissa uusien sääntöjen myötä? Jos käytetään niitä uusia heiluva levyjä, ei taida toimia kovin hyvin cc600:lla? Pitäisikö koolata cc30 tai cc40 ja käyttää kaksinkertaisia (ne ovat niin halpoja myös...) levyjä?
jos en ole täysin väärässä, niin uudet säännöt tulevat voimaan vasta 1/6, joten tekisin (ja olen tehnyt) kuten ennenkin. 13mm kaksinkertainen kipsilevy cc60, tai käsienpesualtaan yhteydessä kipsi+osb.
Varmista vain, että levität runsaasti "guckan".
tämä on kuitenkin vain minun 2 senttiäni...
Varmista vain, että levität runsaasti "guckan".
tämä on kuitenkin vain minun 2 senttiäni...
Vaikka en olekaan niin pitkällä prosessissa, että voisin hyödyntää vanhoja sääntöjä. Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että vanha tapa oli hyvä. Parasta olisi, jos voisin käyttää raakalautaa + uutta hyväksyttyä levyä cc600:lle, mutta sitä ei hyväksytä 1/6 jälkeen.
Tuntuu siltä, että pitäisi olla sääntö, joka todella kertoo, mitä pitäisi noudattaa ja että se todella toimii. Jos aiotaan kiinnittää suihkuvarusteita tai vastaavaa uusiin levyihin ilman mitään tukevaa taakse, tulee varmasti olemaan paljon ongelmia suihkuissa tulevaisuudessa.
Tuntuu siltä, että pitäisi olla sääntö, joka todella kertoo, mitä pitäisi noudattaa ja että se todella toimii. Jos aiotaan kiinnittää suihkuvarusteita tai vastaavaa uusiin levyihin ilman mitään tukevaa taakse, tulee varmasti olemaan paljon ongelmia suihkuissa tulevaisuudessa.
nyt en ole asiantuntija kaikista säännöistä, jotka tulevat kesällä, mutta aiemmin oli kai vain kaksinkertainen kipsilevy tai osb/pontti/plyfa jne. jne. + kipsi mikä oli voimassa.
ja nyt uusilla säännöillä kai vain uutta kipsilevyä (riippumatta siitä, onko kaksinkertainen kipsilevy tai jotain muuta takana) on pakko käyttää ..vai??
ja nyt uusilla säännöillä kai vain uutta kipsilevyä (riippumatta siitä, onko kaksinkertainen kipsilevy tai jotain muuta takana) on pakko käyttää ..vai??
Laita koko kylpyhuoneeseen osb-levy sekä vaakapuut altaan, peilin ja muiden raskaampien ripustettavien esineiden kohdalle tai vaihtoehtoisesti laita ensin yksi kerros vaneria ja sitten uudet levyt.
Kyllä, juuri näin haluan tehdä, kysymyksenä on, onko tämä hyväksytty uusien sääntöjen mukaan...SnickareEk sanoi:
Kummallista on, kun jälleenmyyjä sanoo, että on ok laittaa plywood uusien levyjen taakse. Tuntuu siinä tapauksessa hyvin harhaanjohtavalta.Richard A sanoi:
Luin nopeasti läpi Jon h:n kommentit.
Siinä lukee näin:
"Kaikki orgaaninen materiaali on oltava muovin takana, sisältä katsottuna."
Tarkoittaako tämä, että muovin voi laittaa orgaanisen OSB-levyn sisäpuolelle? Muovin tarkoituksenahan on ainoastaan estää kosteuden liikkumista. Kosteutta on sääntöpakeissa, vaikka muovi olisi paikallaan, vai olenko ihan väärässä?
Haluaisin myös jotain tukevaa gyprokin taakse, johon kiinnittää tavaroita laatan taakse.
Siinä lukee näin:
"Kaikki orgaaninen materiaali on oltava muovin takana, sisältä katsottuna."
Tarkoittaako tämä, että muovin voi laittaa orgaanisen OSB-levyn sisäpuolelle? Muovin tarkoituksenahan on ainoastaan estää kosteuden liikkumista. Kosteutta on sääntöpakeissa, vaikka muovi olisi paikallaan, vai olenko ihan väärässä?
Haluaisin myös jotain tukevaa gyprokin taakse, johon kiinnittää tavaroita laatan taakse.