Onko estetiikan tai ruuvien kulutuksen lisäksi muita etuja/haittoja valita kapeampi/leveämpi terassilauta terassille ???

Kieroistuuko esimerkiksi 120 enemmän kuin 70?
 
Ja mitä paksuutta sinulla on 18 mm 20 mm 22 mm ???
Jos en ole täysin hakoteillä, niin sillä lienee tekemistä asian kanssa myös 8)
 
22, mutta luulin että kaikilla oli ::)
 
Voi ei.
Naapuri mokasi. ;D
Vai olinko se itse ???
Taitaa olla vaan parasta tunnustaa, että kitsaus voi käydä viisauden edelle. :-/
Mutta suosittelen, että et ota 120.
 
120 on yleensä 28 mm paksu?

Mielestäni 120 näyttää parhaalta ja se on se koko, jonka valitsin edelliseen / tulee olemaan uuteen.
 
Itse en rakentaisi ohuemmissa mitoissa kuin 28x120, mutta se on tietysti myös hinta-asia.

Muista myös, että mitä leveämpi lankku, sitä vähemmän työtä, mikä on tärkeä tekijä.

Toinen asia, johon viittasit, on esteettisyys; 70 lankun käyttö voi näyttää vähän sekavalta. Ainakin minun mielestäni ::)
 
Hyvä Claes, olit hieman nopeampi siellä ;)
 
120x28 valitsemme osittain sen takia, että se näyttää tyylikkäämmältä, tarkoittaa vähemmän työtä ja antaa vakaamman alustan. Aiemmalla terassilla käytettiin 96x22 rimoituksella cc45. Muistelisin, että suositus 28 mm:lle on rimoitukset cc60:llä. Mitä ohuempaa käyttää, sitä tiheämmin rimojen täytyy olla, jos ei halua huojuvaa lattiaa.
 
Rakensimme itse pari viikkoa sitten terassin ja voin sanoa, että kannattaa käyttää 28mm x 95 jos ei halua koolata tiheämmällä kuin 600cc. Muutoin on riski, että siitä tulee hutera.

Mielestäni 95mm on tyylikkäintä, 70 on liian sirpaleista kuten joku sanoi, ja 120 ei myöskään ole siisti. (jos talon muu laudoitus on todella leveää, 120mm voi toimia).

Maku on kuitenkin kuin peppu!
 
Kyllä vain, asiantuntijat täällä ovat oikeassa. 120 x 28 näyttää olevan "vakiomitta", mutta ei ollut ongelmia saada 120 x 22.

Puhtaassa demokraattisessa hengessä näyttää siltä, että 120 x 28 on voittanut murskavoiton. Hyvä, nyt täytyy vain vakuuttaa vielä yksi henkilö......

Jatkan vielä yhdellä terassikysymyksellä. Te, jotka olette rakentaneet, oletteko kaikki "kiinnittäneet terassin taloon"?
Olemme paaluttaneet perustuksemme ja tunnen pientä huolta siitä, että jos teen näin (kuten oikeastaan haluan), niin sauma tulee ajan myötä halkeamaan, koska talon painumat tulevat olemaan nolla/pienet ja terassin ??? - niin onko terassin mahdolliset painumat jotain, jota pitäisi edes miettiä vai voiko vaan ryhtyä hommiin?
 
nix ei ole kiinnittänyt sitä pohjaan, en muista miksi mutta kuulimme että se ei ollut hyvä...
 
Olen pultannut koko systeemin kiinni seinään. Se on todella tukeva ja vältyn kannatinpuiden riviltä. Jos kuisti liikkuu niin...miksi se liikkuisi muutenkaan? Ne pilarit menevät yhtä syvälle kuin talon.

Muuten:
Kannatinpuut 195x45 cc2000
Lattiahirret 145x45 cc60
Lankut 120x28
Kaiteen tolpat 95x95
Kaiteen ylätuki 195x45 alapuolella 95x22 (jotta vältetään ruuvinreiät yläpinnalla)
Ristikkäiset kuviot kaiteessa 70x45 (Saaristomeri-ristikko)
 
KarlXII: Onko sinulla kuvaa siitä, kuinka olet rakentanut?
Aion pian aloittaa oman terassin rakentamisen ja olet käyttänyt niitä mittoja, joita ajattelin käyttää.
 
Claes sanoi:
KarlXII: Sinulla ei ole kuvaa siitä, miten olet rakentanut?
Joooo. Kalle on työskennellyt kauan kotisivunsa parissa. Toivottavasti näemme sen pian. ;)
 
Äöhöm....köh..... :-[

Ei valitettavasti Claes. Minullahan ei ole sitä.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.