302 lukukertaa ·
7 vastausta
302 lukukertaa
7 vastausta
Fynd på vinden
Hej! Bott i huset i fyra år. I samband med montering av ångspärr av en gammal vindslucka hittade jag dessa i isoleringen.
Någon som vet vad det är? Först trodde jag det var gamla kulor för jakt och laddning(vet att herrn som bodde här tidigare jagade) men de är märkta med hilti på baksidan vilket gör mig fundersam.
Ca 10mm långa och diameter på ca 7mm.
Någon som vet vad det är? Först trodde jag det var gamla kulor för jakt och laddning(vet att herrn som bodde här tidigare jagade) men de är märkta med hilti på baksidan vilket gör mig fundersam.
Paras vastaus
Knallskott till gammal spikpistol.
https://www.hilti.se/c/CLS_POWER_TO..._7125/r4527?activeTab=preconfigured-kits-tabs
https://www.hilti.se/c/CLS_POWER_TO..._7125/r4527?activeTab=preconfigured-kits-tabs
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 062 viestiä
Åk inte någonstans, ring polisen så kommer de och hämtar, så var delt för mig när jag hade lite explosiva varor.
Protte
Protte
Jäsen
· Västernorrland
· 12 062 viestiä
Hur ser de ut på nyare spikpistoler? Tänkte om de ändå kanske är användbara på nåt vis.......Preskiberat nu men dylika skott var ju jätteroliga att peta lös och lägga i rad på järnvägsräls..........
När jag var en liten parvel under slutet av sextiotalet så hittade vi sådana på byggplatser.
Detvar kulatt få dom att explodera genom att smälla till dom med en sten.
Det är ett under att jag har alla fingrarna kvar 😎
Detvar kulatt få dom att explodera genom att smälla till dom med en sten.
Det är ett under att jag har alla fingrarna kvar 😎
Standardskott till Hilti Gunnebo spikpistoler. Vill man minnas att de var färgkodade röd, grön, gul, svart etc för färgen talade om styrkan. Hade själv en TE17 tror jag den hette?L Lingen1 sanoi:Hej! Bott i huset i fyra år. I samband med montering av ångspärr av en gammal vindslucka hittade jag dessa i isoleringen.
Klikkaa tästä vastataksesi