Paras vastaus

EddieHansson
B billyby sanoi:
[kuva] [kuva] [kuva] Hei! Valan keittiön työtason ja olin ajatellut valaa huomenna. Mutta huomaan nyt, että koko muotti taipuu hieman keskeltä. Onko kenelläkään vinkkejä, miten sen voi suoristaa? Muottivaneri oli melko käyristynyt kun ostin sen, mutta myyjä sanoi, että se suoristuisi, kun tuen sen. Ongelma on se, että koska penkki on täsmälleen 250. Olen joutunut tukemaan vanerin ulkopuolelta.
Mihin suuntaan levy taipuu? Jos se on alaspäin, riittää levyn alle tukipuut, jotka ruuvataan ulkoreunaan, mutta jos se on ylöspäin, täytyy vetää se alaspäin alapuolelta ruuvien avulla. Jos liimaruuvitat, voit poistaa ruuvit, kun liima kuivuu, ja sitten täyttää ruuvinreiät vanerissa.

• Tykkään
billyby
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson sanoi:
Mihin suuntaan levy notkistaa? Jos alaspäin, riittää, että ruuvaat kannen alle koolaukset, mutta jos ylöspäin, sinun täytyy vetää se alas alapuolelta ruuvien avulla. Jos käytät ruuviliimaa, voit poistaa ruuvit, kun liima kuivuu, ja täyttää sitten vanerin ruuvinreiät
Kiitos vastauksesta! Joo se notkistaa valitettavasti ylöspäin. Todella hyvä idea ruuviliimata + täyttää. Sitä kokeilen. Kokeilin nimittäin ruuvata 55 ruuvilla, mutta se ei kiristynyt tarpeeksi (viistokoolaus vain nousi), koska en voinut ruuvata läpi puun.

• Tykkään
EddieHansson
  • Laddar…
Jos kuitenkin aiot hioa, sinun ei tarvitse täyttää, koska ruuvin kohdalla tulee olemaan "enemmän" materiaalia.

• Tykkään
billyby
  • Laddar…
A atomlab sanoi:
Jos aiot kuitenkin hioa, sinun ei tarvitse täyttää, koska ruuvin kohdalla tulee olemaan "enemmän" materiaalia.
Hienoa!!

Paras ruuvi tähän mennessä hyvä vetovoima Kultaista ruuvia pidetään sormella, tausta näyttää epätarkalta rakennusprojektin elementtejä.

• Tykkään
EddieHansson
  • Laddar…
Reglaus alapuolelta paransi sitä selvästi. Mutta silti se ei ole täysin täydellinen. Muoto oli eniten kaareva ulkoreunoilla. Siellä käytin cc20, ja sitten se parani vielä hieman. Mutta minun täytyy luultavasti elää sen pienen vinouden kanssa, joka on jäljellä.

Viimeksi muokattu:
Kaadoitko ruuvin näin? Ajattelin, että kirjoittaisit suoraan muotin läpi yläpuolelta.

Nyt levyyn tulee reikä. Tämä on kuitenkin mahdollista korjata eikä näy, koska aiot hioa sen. Mutta odota pari päivää ennen kuin poistat muotin. Muuten ruuvin jälkeen jää tarpeettoman suuria reikiä.

A atomlab sanoi:
Valoitko ruuvilla noin? Ajattelin, että kirjoittaisit muotin kokonaan läpi ylhäältä päin.

Nyt siinä tulee olemaan reikä levyllä. Sen voi kyllä korjata ja se ei näy, kun olet hiomassa sitä. Mutta odota pari päivää ennen kuin poistat muotin. Muuten ruuvien jälkeen tulee tarpeettoman suuria reikiä.
kiitos vastauksesta! Nyt ymmärrän. Ylhäältä päin olisi ollut parempi vaihtoehto. Ei, olen poistanut ruuvin ja laittanut silikonia reikiin. Tänään on vuorossa valutyö.

• Tykkään
atomlab ja 1 muu
  • Laddar…
EddieHansson
Onnea matkaan!

• Tykkään
billyby
  • Laddar…
Kanon. Onhan sitä huomattavasti enemmän etua, jos aikoo kiillottaa levyn jälkikäteen. Älä vain ole liian innokas purkamaan muottia, vaikka se tuntuisikin karkaistulta. Ja laita paikalleen ja kasta kunnolla.

• Tykkään
billyby
  • Laddar…
Kuinka paljon voimaa tarvitaan oikeastaan? Jos asetat laatan 40x40x4 cm, laskevatko ne silloin? Siinä tapauksessa anna niiden oieta betonista.

Nyt olen valanut molemmat levyt, ja yhdessä levyssä en onnistunut poistamaan ilmakuplia kovin hyvin. Mietin valaa sen uudelleen, koska se on lisäksi haljennut. Viime kerralla käytin betonivibraattoria ja pääsin eroon melkein kaikista ilmakuplista. Ajatuksena on hioa levyä saadakseni esille vähän terazzoa. Mitä tekisitte minun tilanteessani? Valaisitteko uudelleen tai yrittäisittekö täyttää ilmakuplia ja halkeamaa jälkikäteen?

• Tykkään
Per Eskilsson
  • Laddar…
Kysymys, johon ei oikein voi vastata pelkästään kuvia katsomalla, on, ratkaiseeko hionta alas ballastikerrokseen automaattisesti ongelman kuplien kanssa. Jos suurin osa poistuu, niin uskon enemmän halkeaman vaikuttavan, joten suosittelisin, että ainakin testihiot, erityisesti halkeaman kohdalla, ennen kuin luovutat ja valat uudelleen.

• Tykkään
billyby
  • Laddar…
Täyttäisin kaikki kolot seulotulla ja värjätyllä hienobetonilla, odottaisin viikon ja sitten hioisin. Jos alla on lisää koloja, vaihdan betonin väriä ja toistan, mutta huomattavasti vähemmän hiontaa jälkeenpäin.
Jos haluaa jotain muuta, seulot hienobetonin, sekoita veteen ja täytä kaikki kolot, anna kuivua ja hio.

• Tykkään
billyby
  • Laddar…
Z z_bumbi sanoi:
Täyttäisin kaikki kolot seulotulla ja värillisellä hienobetoni, odottaisin viikon ja sitten hioisin. Jos enemmän koloja löytyy alapuolelta, vaihdan betonin väriä ja toistan, mutta huomattavasti vähemmän hiontaa jälkeenpäin.
Jos ei halua sitä, niin seulo hienobetonia, sekoita veden kanssa ja täytä kaikki kolot, anna kuivua ja hio.
Mielenkiintoista! Millä ja miten värjäisit betonin? Minulla sattuu olemaan keltaista ja terrakotta väripigmenttiä kotona. Käytätkö kuivahiomista betonihiomakoneella vai märkähiotko?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.