Hello! I live in a smaller housing cooperative. The house is from 1945 with a plastered facade. The walls are made of blåbetong/brick. I have about 4 bumps/protrusions in the outer walls, in the bedroom and living room. They are shaped like a crack. Does anyone know what this could be, and if it's something to be worried about?

Best regards, Tobias

• A plain interior wall with a shadow and slight bulge, possibly indicating a structural issue in a 1945 building.
  • A white wall corner with a subtle bulge or indentation visible, possibly indicative of structural concern; paint and baseboard visible.
  • Wall with a subtle bulge, possibly indicating structural issues in a 1945 building, with a focus on a slight crack-like shape.
It looks like the plaster behind the brick has come loose/cracked.

The risk is that there may be a leak or settlement that caused it.
I would contact the board and inform them about it.

Then they or you should hire someone to do a moisture measurement in the wall. It is usually done free of charge by the insurance company.

• Like
tobius
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 said:
Det ser ut som att putsen bakom teglet har lossat/spräckts.

Risken är att det är läckage eller sättningar som har skapat det där.
Jag skulle kontakta styrelsen och uppmärksamma dem om det

Jag skulle kontakta styrelsen och uppmärksamma dem om det.

Sedan bör de eller du anlita någon att göra fuktighets-mätning i väggen. Det brukar ske kostnadsfritt från försäkringsbolaget.

Sedan bör de eller du anlita någon att göra fuktighets-mätning i väggen. Det brukar ske kostnadsfritt från försäkringsbolaget.

Jag skulle kontakta styrelsen och uppmärksamma dem om det.

Tack för ditt svar!
Det låter inte bra, jag får ta och kontakta försäkringsbolaget imorgon.

Click here to reply
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.