Bäkta virket brukar vara i butiker med hög omsättning då blir det virke.
 
T TheGame said:
Det måste vara nått unikt hos er.
Finns inget som heter hornbach eller karl hedin här så kanske aldrig upplevt 5 stjärnig kvalitet då helt enkelt
Ok, vad har ni då?
Skulle vilja sätta en bra fyra på Hornbach och en tvåa på Byggmax.
Finns Bauhaus också och de håller väl nästan samma klass som Hornbach.
 
Mats-S Mats-S said:
Instämmer.

Karl Hedin i Karlstad, finns inte bättre virke att köpa. Dessutom supertrevlig personal som alltid är glada, positiva och hjälpsamma. Har fått ett konto och avtal där så typ samma priser som på Bygg Max :-)
Hedin finns inte i min region, men jag är tveksam till att stödja den varghatarn.
 
  • Wow
mats.3
  • Laddar…
Mats-S
F FGLIN said:
Hedin finns inte i min region, men jag är tveksam till att stödja den varghatarn.
Håller till på Hammarö (Värmland), så jag har inga problem med den biten ;-)
 
  • Haha
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
useless useless said:
Så du menar att en 3,6 meter lång träregel funkar utomhus, men inte en som är 3,0 meter när man köper den?
En del kortreglar är tydligen fingerskarvade och jag vill minnas att det inte är lämpligt ute.
 
L Liljeros said:
Tog 850lpm 45x70 från Beijer med hemleverans, var rakt och fint. Även 540cm längderna.
Tänk så olika det kan vara. Jag har handlat på Beijer en gång för de var de enda som hade rätt dimension hemma vid tillfället, och det absolut inte rakt och fint.
 
Intet Intet said:
Förresten, var inte han någon gnällig tjuvskjytt?
OT: Nej
 
Huddingebo Huddingebo said:
Ok, vad har ni då?
Skulle vilja sätta en bra fyra på Hornbach och en tvåa på Byggmax.
Finns Bauhaus också och de håller väl nästan samma klass som Hornbach.
Byggmax, XL Bygg, Beijer, Bygma
 
För att återgå till ämnet har jag just köpt en hel drös med hyfsat raka 2*2 och 2*4 plus 32 st takplåtar.
IMG_20260421_164113.jpg
Hela baletten kostade 1.175000 Tanzaniska shilling, ca 4200 SEK inkl transport.

Men precis som i Sverige måste man vara på sin attan om man vill ha raka hela grejer, annars väljer dom skräpet åt dig.
 
  • Like
e-Flex and 1 other
  • Laddar…
D Dilato said:
För att återgå till ämnet har jag just köpt en hel drös med hyfsat raka 2*2 och 2*4 plus 32 st takplåtar.
[image]
Hela baletten kostade 1.175000 Tanzaniska shilling, ca 4200 SEK inkl transport.

Men precis som i Sverige måste man vara på sin attan om man vill ha raka hela grejer, annars väljer dom skräpet åt dig.
Träslag?
 
F fribygg said:
Träslag?
Cypress
 
  • Like
fribygg
  • Laddar…
D Dilato said:
För att återgå till ämnet har jag just köpt en hel drös med hyfsat raka 2*2 och 2*4 plus 32 st takplåtar.
[image]
Hela baletten kostade 1.175000 Tanzaniska shilling, ca 4200 SEK inkl transport.

Men precis som i Sverige måste man vara på sin attan om man vill ha raka hela grejer, annars väljer dom skräpet åt dig.
Kr/m?
 
Virket på byggmax är inte av sämre kvalitet när det anländer dit. Det är hanteringen på brädgården som orsakar krokiga reglar. Det är från samma sågverk som andra köper från, t.ex Moelven.
Vilka sågverk som levererade i början för drygt 20 år sedan när virket var otorkat, 45x45 hade runda hörn som ingen annan hade och vred sig som skruvar, undrar jag fortfarande. Fodervirket hade egen profil och krympte flera millimeter på både längden och bredden.
Det var mycket billigare på byggmax än övriga bygghandeln då. Idag är det nog ingen större prisskillnad. Jag handlar på byggmax för att det ofta är enkelt, ligger bra till och har öppet när jag kan handla. Minns när Beijer ändrade öppettiderna för att slippa vanligt folk. Sedan försvann de från mina hemtrakter. Nu har Beijer Sveriges absolut sämsta hemsida. Antagligen för att de bara vill göra affärer med företag.
 
  • Like
HenrikHuslöse
  • Laddar…
P
Åklagaren som åtalade Hedin hade väl gjort dom flesta felen i boken och hedin blev aldrig dömd pga det saknas bevis..

Det är väl oavsett vad man tycker i sakfrågan varg helt horibelt att så många saker kan gå så fel som det gjorde i fallet med Hedin.. Sen kunde han med en smidigare aproach i ämnet dragit på sig mindre hatare absolut.. men vi ska faktiskt hanteras som oskyldiga tills vi är dömda och att åtala nån under dom där premisserna ska ingen behöva stå ut med oavsett om man vad man har för åsikter..

Och att skicka tungt beväpnad polis eller om det till och med var insatsstyrkan för att gripa en gubbe som jagar och har några jaktvapen , det är fanimig pinsamt

Den åklagaren borde bli straffad för dom fel som begicks..

Sen är det ju Bra ordning på dom flesta Hedin butiker även om prisbilden bitvis är rätt hög men dom har allt och servicen är bra

inspelade telefonsamtal och insatsstyrka enda bevis man hade var hörsägen och en inställning emot varg som han inte hymlar med..

Ska vi gripa andra personer för allvarliga brott med samma svaga bevisning och misstagen står på rad från rättsväsendet och åklagaren... Nej jag tycker inte nån förtjänar den behandlingen och hade han varit en vanlig svenson hade han nog fått skadestånd för misstagen. nu behöver inte hedin pengarna han bråkar mest av principen och där har han en rätt bra tydlig poäng särskillt om man undviker att lyssna vänstervriden medias inställning där han likställs med jag vet inte vad...
 
  • Like
  • Love
hjalmar17 and 4 others
  • Laddar…
F FGLIN said:
Hedin finns inte i min region, men jag är tveksam till att stödja den varghatarn.
Hur vet du att de som äger de andra bygghandlarna gillar vargar då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.