Hej. Jeg lægger billeder op fra originaltegningerne. Måske sjovt for nogen at kigge på.
Dette er et Ytong hus bygget i 58 :) Fyldt med strålende beton ;)

Jeg overvejer eventuelt at rive en kældervæg ned. Den væg der er til højre for vaskerummet på billedet. Bagved den har vi nu en sauna, som vi ikke bruger.

Jeg, som ikke er nogen ekspert, tror at væggene som er bærende er facadevæggene samt væggen, der går i midten af huset, og at alle andre indervægge bare er at slå ned, hvis man vil.
Har jeg forkert? Og i så fald ville det være meget interessant at vide, hvordan konstruktionen fungerer :)

Glad påske

• Original tegning af et Ytong hus fra 1958, viser kælderplan med rum som garage, fyr, vaskerum og depot. Tydelige markeringer af vægge.
  • Original byggeplan af et Ytong hus fra 1958, viser tværsnit med bæreelementer. Dimensionsangivelser for bjælkelag og sektioner inkluderet.
  • Plantegning af et Ytong hus fra 1958, der viser stue, køkken og tre soveværelser markeret med rumbetegnelser og mål.
  • Husplaner for et Ytong hus bygget i 1958, viser layout af værelser som stue, sovrum og køkken med fokus på bærende vægge og renoveringsmuligheder.
Ville også gætte på, at det kun er hjertevæggen, du behøver at overveje

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Derimod kan den del af væggen, som er tættest på ydervæggen, være nødvendig for at forhindre, at alle jordmasserne på ydersiden kan presse ydervæggen indad. I andre tråde er det blevet foreslået, at man beholder 0,5 - 1 m af væggen, man ønsker at fjerne.

BirgitS BirgitS sagde:
Derimod kan det stykke af væggen, der er tættest på ydervæggen, være nødvendigt for at forhindre, at alle jordmassene på ydersiden kan presse ydervæggen indad. I andre tråde er det blevet foreslået, at man bevarer 0,5 - 1 m af den væg, man ønsker at fjerne.
Okay. Lyder næsten usandsynligt, at en letbetonvæg på 0,5 meter skulle kunne hjælpe mod jordtrykket? at forhindre en bærende væg i at styrte indad?

BirgitS
Jeg er ikke bygningskonstruktør, og det kan være godt at du kontakter en, men det bliver svært for ydervæggen at trykkes indad, hvis der er noget, der sikrer, at det forbliver 90 grader mellem gulv og ydervæg samt mellem tag og ydervæg. Om det så er nok med en halv meter i dit tilfælde ved jeg ikke.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.