Er i færd med at planlægge en ydervæg i min kommende tilbygning.
Udefra set:
21mm+21mm tækkebrædder
28mm sømbræt
vindpap
195mm stående træregel
45mm liggende træregel for at bryde kuldebroer og trække el ???
12mm osb
13mm gips
Det jeg overvejer er at bruge 70 mm stående stålregel i stedet for liggende 45mm træregel, men så fastgør man det jo med skinner i gulv og loft, og så hænger det ligesom frit fra den øvrige regelstamme, men så bliver stammerne måske ikke lige så stive som med traditionelt krydsede reglar, hvis det har nogen betydning?
Er der nogen kommentarer, andre alternativer/vinkler?
Tak
Udefra set:
21mm+21mm tækkebrædder
28mm sømbræt
vindpap
195mm stående træregel
45mm liggende træregel for at bryde kuldebroer og trække el ???
12mm osb
13mm gips
Det jeg overvejer er at bruge 70 mm stående stålregel i stedet for liggende 45mm træregel, men så fastgør man det jo med skinner i gulv og loft, og så hænger det ligesom frit fra den øvrige regelstamme, men så bliver stammerne måske ikke lige så stive som med traditionelt krydsede reglar, hvis det har nogen betydning?
Er der nogen kommentarer, andre alternativer/vinkler?
Tak
Synes det ser ud som en fremragende væg, alt. 1 altså..!
Bortset fra én ting - PLAST - mellem 195 stående og 45 liggende - men det tror jeg du har tænkt dig også men glemt at skrive.!! Og så ville jeg jo have valgt en vindbeskyttelsesvæv i stedet for pap, men det mente du måske også.!
Bortset fra én ting - PLAST - mellem 195 stående og 45 liggende - men det tror jeg du har tænkt dig også men glemt at skrive.!! Og så ville jeg jo have valgt en vindbeskyttelsesvæv i stedet for pap, men det mente du måske også.!
Du har ret styx! Jeg mente vindduk (mataki) og dampspærre (tenotät)Styx sagde:
Klik her for at svare