Min far har nogle sække cement i kælderen som er mindst 15 år gamle. De er stadig "mjöle", ingen klumper. Fungerer det at støbe med? Det skal blive et fundament til en postkasse, så det er ikke direkte nogle ekstreme styrkekrav, men det er jo godt, hvis det hærder...
Jeg har anvendt 5 år gammel cement, betonen var ret blød efter 4 dage men efter 20 dage har den hærdet. Med andre ord, det virker som om gammel cement (uden hårde klumper) fungerer men hærdetiden er væsentligt længere, dog ved jeg ikke om holdbarheden påvirkes, men som fundament til min vandpumpe fungerer det udmærket.lastkaj sagde:
Hvordan gik det? Jeg har også nogle sække cement, der har ligget et stykke tid. Nærmere 10 år. Nu har jeg brug for at fylde et gammelt garagegulv med en stærk hældning, så de kan måske komme til nytte til at lægge grunden med, så jeg ikke behøver at købe lige så meget flydespartel? Noget, der kan gå galt?
Du kan måske prøve at blande lidt beton med cementen og se om det hærder? Risikoen er, at cementen har reageret med fugt i luften og derfor ikke længere er aktiv. Jeg ville ikke tage chancen ved at blande beton på gammel cement, når det er så let at teste, om den virker. Alderen i sig selv burde ikke være noget problem.A Andersast sagde:
Klik her for at svare
