Rødt sommerhus med provisorisk byggestillads på kortsiden. Stolper er forankret i klippen for mulig udvidelse af altan/balkon. Rød sommerhus med udvidelse, altan og byggeplads med tømmerstolper på skrånende terræn, omgivet af grønt løv og blå himmel. Træstolper ved siden af et hus, der er placeret på en stejl klippe. Stativet støtter en del af terrassen ved et sommerhus. Rød sommerhus med udvidelse, altan og byggeplads med tømmerstolper på skrånende terræn, omgivet af grønt løv og blå himmel. Rødt sommerhus med provisorisk byggestillads på kortsiden. Stolper er forankret i klippen for mulig udvidelse af altan/balkon. Rød sommerhus med udvidelse, altan og byggeplads med tømmerstolper på skrånende terræn, omgivet af grønt løv og blå himmel. Træstolper ved siden af et hus, der er placeret på en stejl klippe. Stativet støtter en del af terrassen ved et sommerhus. Har bygget en tilbygning i vinkel til sommerhuset med terrasse i vinklen. Eftersom tilbygningen står på en skrånende klippe har jeg bygget en midlertidig byggestillads på kortsiden, hvor højden er ca. 5,5 meter til rygningen.
Nu overvejer jeg at forlænge terrassen i vinklen med en terrasse/balkon, der går rundt om huset og så bruge de stolper, jeg allerede har forankret i klippen (til byggestilladset). Eftersom klippen går ned i jorden lige udenfor stolperne, undrer jeg mig over, om det fungerer at læne stolperne lidt væk fra huset for at få en bredere balkon?

Hælder du stolperne, mindsker du bæreevnen.

Selvfølgelig fungerer det, men husk at det bliver en udadgående kraft, så terrassen skal sidde solidt fast i huset.

Det er nok bedre at lave stolperne som kæmpestore konsoller. Træ og fastgørelser skal beregnes ordentligt.

• Synes
Immobil
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.