Hej, mine vinduer er monteret "ovenpå" vinduesblikkene. Min tømrer siger, at det er forkert, og at vinduerne ikke skulle monteres direkte på blikkene. Men er det virkelig forkert? Jeg har lært, at der i mine vinduer (som for øvrigt er af kompositmateriale) findes et spor i bunden af vinduet, hvor blikket skal "hægte i". Blikkene er bukket 90 grader i bagkanten. Grunden til, at det siges at være forkert, er, at jeg har haft lækage ved et af vinduerne. Men jeg spekulerer på, hvordan de ellers skulle have været monteret?
Har selv en lignende variant som fungerer rigtig godt. Derimod har jeg et ordentligt fald på vindueskarmen samt at karmen har en bukkede kant som slutter til sporet i underkant på vinduet.
Din karm ser ud til at ligge alt for plant, så vand kan blive stående ind under vinduet. Ser heller ikke nogen opbøjning af karmen mod underkant vinduesspor, hvilket øger bekymringen lidt ekstra. Ser ikke rigtig ud!
Har selv en lignende variant som fungerer kanon. Jeg har derimod et ordentligt fald på vindueskarmen samt at karmen har en bukket kant, der slutter til sporet i underkanten af vinduet.
Din karm ser ud til at ligge alt for fladt, så vand kan blive stående ind under vinduet. Ser heller ikke nogen opbukning af karmen mod underkant vinduesspor, hvilket forstærker bekymringen lidt ekstra. Ser ikke rigtigt ud!
men opbukningen kan man jo ikke se? Fordi opbukningen er "under" vinduet? I vinduessporet. Hældning kunne muligvis være bedre dog.