Hvordan gør man det pænt med pladerne i hjørnet, hvor det bliver 90 graders vinkel, på et pulpettag, nogen der har billeder eller beskrivelse af, hvordan man skal klippe?

Senest redigeret:
  • Synes
Anders Fjeldstad
  • Laddar…
Rickard.
Hvor bliver det 45°? Hvordan man bør gøre afhænger af, hvordan pladen ser ud og simpelthen, hvad man synes er pænest.

Rickard. Rickard.ag sagde:
Vars bliver det 45°?
I hjørnet hvor langsiden møder kortsiden på et pulpettag sorry mener 90 grader

Rickard.
B Bergo sagde:
I hjørnet hvor langsiden møder kortsiden på et pulpetttag
I min verden består pulpetttag af 4x 90° medmindre taghældningen er 45°.

En løsning er at starte nedefra og klippe så at rygpladerne ligger godt mod hjørnet med ca. 5 cm ekstra på ydersiden (klippe droppnäsan væk) og derefter bøje det rundt om hjørnet, så møder man med pladen på "nok" så det bliver godt. Fokuser på at det bliver pænt på ydersiden, det er det som ses.

I min verden består pulpettag af 4st 90° medmindre taghældningen er 45°.

En løsning er at starte nedefra og klippe, så kronepladerne ligger godt mod hjørnet med ca 5cm ekstra på ydersiden (klippe væk drypnæsen) og derefter folde det rundt om hjørnet, så møder man med pladen på "nok" så det bliver fint. Fokuser på at det bliver pænt på ydersiden, det er det der ses.
Du mener, at jeg folder drypnæsen, som er på ydersiden, rundt om hjørnet og møder den med nok pladen?

H
Findes beslag at købe, hvis man vil eller gøre som beskrivelse over

H Hallerudsbo sagde:
Findes beslag at købe, hvis man vil, eller gøre som beskrivelse over
Hvem sælger det? Har beslaget noget kælenavn?

Rickard.
Der er lidt mange variabler til, at jeg kan give et definitivt svar, men idéen er, at man klipper det væk, man har brug for, på oversiden, så ydersiden rækker 5 cm forbi hjørnet. Derefter folder man ydersiden, så man kan overlappe og hægte den øvre plade i ydersiden og pynte med en diagonal klipning på oversiden.

(har gjort dette og andre måder hundredevis af gange men aldrig forklaret på skrift)

• Synes
Bergo
  • Laddar…
Det er lidt mange variabler til, at jeg kan give et definitivt svar, men ideen er, at man klipper bort det, man har brug for på oversiden, så ydersiden rækker 5cm forbi hjørnet. Derefter bukker man ydersiden, så man kan overlappe og hægte i den øvre plade på ydersiden og pænere det til med en diagonal klipning på oversiden.

(har gjort dette og andre metoder hundrede gange, men har aldrig forklaret det på skrift)
Ok jeg forstår nok, bliver nødt til at prøve.

H
vindskivebeslag pulpittag

• Vindskivebeslag til pulpittak lavet af metal i minimalistisk design.
  • Synes
Eddason og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.