Hej! Jeg overvejer, om jeg kan opsætte læhegn omkring rummet under vores sommerhus. Det ville være fantastisk at kunne have det som opbevaring uden at regn og blade blæser ind. Der er ståhøjde under ca. halvdelen af huset, så rummet ville være værdifuldt som læbeskyttet. Men hvor meget beskyttelse tør man opsætte, før der er risiko for, at sommerhusets gulv mugner? Hvilket materiale er bedst at bruge? Hvad bør man tænke over?
undrer Krister
Udsigt under en hytte med bjælker og mursten, åbent mod naturen. Slanger og materialer ligger på jorden som kan bruges til byggeri. Under et træhus, et rum med træværk, stol, træbunk, arbejdsbænk og tørt brændsel opbevaret. Åbne sider med kig til natur udenfor.

• Under huset ses rum med ståhøjde, træbjælker, byggeelementer og en haveslange. Området bruges potentielt som opbevaring, Krister spørger om materialer til vindbeskyttelse.
T
En "almindelig" torpargrund plejer at have nogle ventiler, der er ca. 15x15 centimeter, så det burde række her afhængig af, hvor meget vand der løber ind under huset, når det regner...

Jeg tror, du kan lukke det meste og beholde lidt "huller" på alle sider, så du får luftstrøm, men ikke blæst igennem.

Tak, det lyder jo godt. Desværre løber der en del vand ind, når det regner, men det kan jeg måske stoppe på en eller anden måde.
Skal man ikke stoppe jordfugt med platonmåtte eller noget?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.