Hej! Jeg tænkte på at bygge et skur / læskur, stort nok til også at kunne fodre 4 heste der. Jeg antager, at det stiller større krav til konstruktionen, da det bør kunne tåle et par slag fra større kræfter. Jeg havde tænkt mig, at der skal være passage gennem skuret, så maks 2 vægge. Nogen der har tips, eller links til en løsning. Taknemmelig for svar.
Tjek med dyrlæge eller landbrugsstyrelsen hvilke mål der gælder. Det er jo kvm/dyr. Derudover skal det have en vis højde, og jeg tror desuden, at det skal være vindtæt fra 3 sider.
Men konstruktionsmæssigt er det jo bare at lave stolper og stille fx 4"x4" og så en overligger samt nogle tagspær, eller hvis du vælger et skråtag. Derefter bare enkle lægter og sømme panel uden låg og skrue lidt plade på taget, så er sagen klar.
Men konstruktionsmæssigt er det jo bare at lave stolper og stille fx 4"x4" og så en overligger samt nogle tagspær, eller hvis du vælger et skråtag. Derefter bare enkle lægter og sømme panel uden låg og skrue lidt plade på taget, så er sagen klar.
hej
jeg arbejder på et lignende projekt, men mit er 7*10 m.
Er det kun til 4 heste, behøver du ikke at lave en forhåndsgodkendelse hos länsstyrelsen, men det skal du gøre, hvis det er til flere.
Målene kan du finde på dyrebeskyttelses foreningens hjemmeside, og der er også meget info, hvis du ringer til länsstyrelsen. Dem har jeg haft meget hjælp fra.
Hvis du skal fodre derinde, er der nogle andre regler end hvis du ikke gør det, så husk på det.
Rent bygningsmæssigt kan jeg ikke hjælpe dig så meget... bare sørg for bunden, det bliver hurtigt et mudderhul, så gør området solidt.
Vi er i gang med at grave nu, derefter skal der drænrør og makadam og overs 0,5 i.
Det bliver stolper og plade som spark beskyttelse indeni op til 1,5 m.
jeg arbejder på et lignende projekt, men mit er 7*10 m.
Er det kun til 4 heste, behøver du ikke at lave en forhåndsgodkendelse hos länsstyrelsen, men det skal du gøre, hvis det er til flere.
Målene kan du finde på dyrebeskyttelses foreningens hjemmeside, og der er også meget info, hvis du ringer til länsstyrelsen. Dem har jeg haft meget hjælp fra.
Hvis du skal fodre derinde, er der nogle andre regler end hvis du ikke gør det, så husk på det.
Rent bygningsmæssigt kan jeg ikke hjælpe dig så meget... bare sørg for bunden, det bliver hurtigt et mudderhul, så gør området solidt.
Vi er i gang med at grave nu, derefter skal der drænrør og makadam og overs 0,5 i.
Det bliver stolper og plade som spark beskyttelse indeni op til 1,5 m.
Landbrugsstyrelsen har kun som regler, at det skal være stort nok til alle evt. dyr, der skal opholde sig derinde, men ingen mål. Jeg vil også søge på dsf.
Antager at I skal støbe plade og have noget løst underlag på dette?
Meningen var også at have fodringen der, så hvis nogen har links til disse regler, ville jeg være taknemmelig.
Snart er det jo vinter...
Antager at I skal støbe plade og have noget løst underlag på dette?
Meningen var også at have fodringen der, så hvis nogen har links til disse regler, ville jeg være taknemmelig.
Snart er det jo vinter...
minikravet på areal i en liggehal er 80% af hvad du skal have til en boks.
info findes på jordbrugs styrelsens side men er lidt svær at finde, gå ind på dyr, dyrlæge-dyrevelfærd-hest-målbestemmelser så finder du det.
info findes på jordbrugs styrelsens side men er lidt svær at finde, gå ind på dyr, dyrlæge-dyrevelfærd-hest-målbestemmelser så finder du det.
Tænk på at forankre det meget solidt, mit eks havde sin hest i en stald, hvor der også var et sådant læskur/udestald, når det blæste storm, blev det revet op og væltet bagud. Heldigvis stod hestene da i mere stabile boder.
Der bliver enorme løftekrafter i sådanne læskure, når det blæser fra den rigtige (forkerte) retning.
Der bliver enorme løftekrafter i sådanne læskure, når det blæser fra den rigtige (forkerte) retning.
Klik her for at svare