Har et gammelt kapel som jeg nu renoverer, og inden jeg lægger køkkengulvet igen og stadig kan komme ind under huset i krybekælderen, overvejer jeg at hæfte en diffusionsåben vindspærre fast under bjælkelaget på de gulve, som jeg ikke vil tage op, og som er dårligt isolerede. Men jeg vakler frem og tilbage om, hvor fornuftigt det er, og hvor stor forskel det egentlig ville gøre. Huset står på en stensokkel med 5-6 katteglugger. Jeg er lidt bange for, at klimaet for bjælkelaget ændres negativt med vindspærren, og så meget vind kommer der jo ikke ind derunder. Størstedelen af området vil kun være lidt opvarmet om vinteren.

Taknemmelig for synspunkter, tips & råd

C Cats sagde:
Har et gammelt kapel som jeg nu renoverer, og før jeg lægger køkkengulvet på igen og stadig kan komme ind under huset i krybekælderen, overvejer jeg at hæfte diffusionsåben vindspærre fast under bjælkelaget på de gulve, som jeg ikke vil tage op, og som er dårligt isolerede. Men jeg er i tvivl om, hvor fornuftigt det er, og hvor stor forskel det egentlig ville gøre. Huset står på en stensokkel med 5-6 katteglugger. Jeg er lidt bekymret for, at klimaet for bjælkelaget ændres til det negative med vindspærren, og der kommer jo ikke så meget vind derind. Størstedelen af det område vil kun være lidt opvarmet om vinteren.

Taknemmelig for synspunkter, tips & råd
Jeg kan ikke se, hvordan den foranstaltning, du foreslår, kunne ændre noget til det værre. Det burde være en god foranstaltning at gøre, især hvis det ikke er lufttæt i dag. Tænk ikke på det som en vindspærre, men snarere en beskyttelse mod konvektion (træk). Det gør meget for isoleringsevnen at få det tæt.

• Synes
Cats
  • Laddar…
V vectrex sagde:
Jeg kan ikke se, hvordan den handling du foreslår, kunne forværre noget. Det burde være en god handling at udføre, særligt hvis det ikke er lufttæt i dag.
Tænk ikke på det som en vindspærre, men snarere en beskyttelse mod konvektion (træk). Det gør meget for isoleringsevnen at få det tæt.
Tak for svar!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.