Hej!

Jeg er i planlægningsfasen for at bygge en indervæg med to indbyggede IKEA PAX. Jeg har lavet nogle CAD-tegninger, og dette er, hvad jeg er nået frem til. Jeg skal også nævne, at jeg ikke har tidligere erfaring med sådan noget, og det er mit første større projekt i huset (jeg er en glad amatør). Så jeg vil gerne høre, hvad I synes.

I behøver jo ikke kontrollere målene, medmindre I ser noget helt skørt selvfølgelig. Jeg er mere interesseret i, om jeg rent byggeteknisk har tegnet/tænkt det rigtigt, og hvad I synes om det hele.

En ting, jeg specielt undrer mig over, er til højre i min tegning, hvor reglen sidder i væggen. Lægger man en hel 900OSB mod væggen og tager så 45CC fra den kant længst inde mod væggen? Den første regel fra højre bliver jo forskudt med 2,25 cm, og resten af reglerne bliver 45CC fra den anden regels placering.

Endnu en ting: 3000 mm garderoben, hvordan ville I gøre det til højre? Jeg har tegnet 3 regler, som jeg tænkte, at garderoben kunne stå mod. Der bliver en 45 mm åbning der, er det nok til at åbne en IKEA PAX dør og samtidig kunne trække en skuffe ud? Jeg skal jo kunne åbne døren mere end 90 grader, hvis der bliver skuffer i hjørnet.

Mvh
Vildmark

• CAD-tegning af planlagt indvendig væg med IKEA PAX-skabe. Viser mål og placering af gips- og OSB-plader.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.