Jeg har tidligere i efteråret installeret ny hoveddør og sidelys på huset og overvejer stærkt at bygge et mindre tag over trappen for at beskytte disse mod vejr og vind. Taget skal dække platformen uden for døren, som er ca. 150-160 cm bred.

Tanken er at udskifte det eksisterende trappegelænder og bygge nyt med lange stolper og overliggere. Problemet er, at døren sidder på husets langside, så tagfoden slutter ca. 15 cm over overkant dør - ellers kunne jeg have monteret et almindeligt skærmtag med konsoller, som er så populære nu om dage... Trappen går til højre og kan ikke ændres til lige, da indkørslen går lige udenfor døren og pladsen til skellet ikke er tilstrækkelig.

Et alternativ er at forlænge det eksisterende tag, med tagsten, ud over trappen, men jeg er bange for at miste en hel del af lyset, der kommer ind i hallen. Har også set på plexiglas hos glarmesteren, men er lidt usikker på, om det vil holde sig pænt i længere tid. Tagplade eller bølgeplast er heller ikke en mulighed for mig.

Er der nogen, der har andre forslag og/eller idéer, eller måske endda billeder af, hvordan I har gjort det?

Halvdan billede af trappen og døren:

33658_1319824336312_1851919358_567527_7379559_n.jpg

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.