Bor i et 40'er hus med kexvägg, som gør det svært at fastgøre ting og desuden er ny el grimt monteret på væggen. Jeg overvejer at "beklæde" den gamle væg med en ny indvendig væg, hvor jeg sætter nye regler, OSB og gips og samtidig indbygger el'en pænere. Alle tips jeg har fundet her og på Youtube handler om at bygge en ny fritstående væg. Jeg vil bare bygge over den gamle. Er der noget, der adskiller sig mellem at bygge en fritstående væg og bare bygge over den gamle?

DarrenB sagde:
Bor i et 40'er-hus med kexvägg som gør det svært at fastgøre ting og desuden er ny el grimt trukket på væggen. Jeg overvejer at "beklæde" den gamle væg med en ny indervæg, hvor jeg sætter nye reglar, OSB og gips og samtidig bygge elen ind pænere. Alle de tips jeg har fundet her og på Youtube handler om at bygge en ny fritstående væg. Jeg vil bare bygge over den gamle. Er der noget, der adskiller sig mellem at bygge en fritstående væg og bare bygge over den gamle?
Nu ved jeg ikke hvad du mener med en kexvägg, men den burde rimeligvis være enkel at bygge en ny væg med denne som grund. Så behøver du ikke have nogen stærk konstruktion. Skru en regel på væggen, som er tilstrækkeligt høj til at skjule dine nye elrør (som er 16 mm). Beklæd så væggen med plader, måske osb plus gips.

• Synes
DarrenB
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.