Vi er i gang med at renovere vores kælder og har lagt platonmåtte med opbuk, ovenpå dette ligger gulvspån og parketgulv. Nu er det tid til at sætte fodlister, og vi bemærker, at de ventilerede fodlister er ret grimme. Vi ville gerne have mere i retning af almue-stilen, men kan ikke fræse egne lister.

Nu var jeg i et byggemarked og så, at der fandtes sokler, som skal sættes med clips. Disse har en luftspalte bagved, så hvis jeg skulle fræse eller bore nogle "ventilationshuller", så ville det vel fungere godt at bruge disse? I så fald overvejer jeg at lime dem på væggen med "no more nails" i stedet for at bruge clips.

Vedhæfter billede af dem.

• Hvid, folieret sokkellist P277 til clips vist på træhylde i byggemarked, pris 89 kr. Box med monteringsinstruktioner ses ved siden af.
  • Sokkelprofil der viser bagsiden med luftspalte, placeret på en træoverflade i et byggemarked.
Luftspalte bagved?
Hvor da / Hvordan da?
Ser ikke ud til at være ventilerede, så nogen gulvfugt kan ventileres bort. Særligt ikke hvis de limes fast.
Ah, så nu at du ville bore/fræse... Bliver det pænt på folie? Tvivlsomt ville jeg sige.
Det kan fungere rent teknisk, hvis der er luftspalte hele vejen fra platon til rummet.

Måske skal jeg købe en liste til at begynde med og se, om det ser godt ud

• Synes
Oldboy
  • Laddar…
Jo, men det virkede alt. Blev godt

Gulvbræt ved siden af en sokkel med panel og beton. Hvidt gulvpanel med udskæringer langs en lys træparketgulv og væg. Gang med nylagt trægulv og hvide vægge, værktøj og udstyr er synlige i baggrunden. Gang med nylagt trægulv og en lang ledning langs gulvet.

• Synes
Dalbotant og 1 anden
  • Laddar…
Se der ja. Ser jo ok ud. God feedback. :)
Fräste du, eller satte du bare ned rundsaven stødvis?

Havde en bordsav som jeg stødvis satte listerne i

• Synes
Oldboy
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.