Hej,

Er nybegynder inden for byggeri, men har besluttet mig for at vende en inderdør og har brug for lidt hjælp til, hvilke byggematerialer jeg skal anskaffe. Som I kan se på billederne, falder letbetonen fra hinanden. Huset er fra 40'erne.

Min tanke er at rive karmen ud og derefter bygge "væggen" op med hvad? Gips, grovspackel eller hvad?

Derefter tænkte jeg at fastgøre karmen med byggeskum, da jeg gætter på, at det ikke er muligt at bruge skruer. Har læst om, at nogen har gjort det. Holder det tror I?

Taknemmelig for tips til en nybegynder :)
 
  • Revne i gipsvæg ved dørkarm, hvor letbeton falder af. Væggen skal repareres, og karmen fastgøres, eventuelt med byggeskum.
Jeg har hørt, at jeg burde bruge karmskruer... men fungerer det, hvis alt falder i stykker?
 
Karmhylse og letbetonskrue.
 
Er stadig til, at der er meget at skrue i. Tog et billede, der viser, hvordan det ser ud rundt om store dele af døren.

Får se, når jeg saver rammen ud.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.