Hej.

Jeg er i gang med at hjælpe en nær ven med en garage renovering. Det er et garage fra ca. 70'erne, som er ca. 6x10m. 3 vægge er blåbeton og en i træ. Det er et pulpettag som der ligger falsede ståltag på. Jeg kender desværre ikke hældningen på taget. Spærhullerne er omkring 6m og hviler på den trævæg, hvor der også er en garageport.

Min ven har uden den store overvejelse købt en garageport, der er 5m bred og 2.1m høj. Denne skal altså skiftes ud med den, der sidder i i dag på 2.5m.

Nu til min overvejelse.
Jeg er nødt til at afveksle væggen, som spærhullerne hviler på, med en bjælke. Limtræ har jeg ikke plads til. Det vil være 3 spærhuller med cc 1.2m, der vil hvile på bjælken.

Hvad skal jeg bruge for en bjælke til dette, tror I? Jeg har fået forslag om en 160x160 H-bjælke, men det føles ikke tilstrækkeligt...

Det hælder mod en HEA 180, men jeg ville nok gerne se en plantegning først, inden jeg siger noget mere bestemt.

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Det lutar åt en HEA 180 men jag skulle nok gerne se en planritning først inden jeg siger noget mere bestemt.
Dårligt med tegninger desværre, huset er fra tidligt 1900-tal, og garagen er nok bygget af en eller anden hjemmefixer. Er der noget specifikt du har brug for?

Lav en enkel skitse, der viser plantegningen og portens forventede placering. Det er nok.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.