Hej! Vi har to trapper til vores hus det er fire trin. Sidst brugte jeg en ufarvet lak, sleb af og lakerede tre gange, men jeg synes det holder dårligt, max 18 måneder. Nu ser trapperne forfærdelige ud. Tager gerne imod tips på god lak/maling og vedligeholdelse? Hvad skal jeg bruge og hvordan?, Tak på forhånd!
 
Vi bruger almindelig rapsolie til alt inkl. udendørs trappen. Gnid ind og tør af. Lugter ikke, lidt glat blot i nogle timer før det har hærdet. Gentag så ofte vi vil have det pænt, dvs. det er så enkelt, at det bliver en rydningsrutine snarere end et malerarbejde. Første behandling blandede jeg lidt fin hb trætjære i. I begyndelsen kan man gerne olierer ofte, så der opbygges et holdbart lag. Vores trappe er af lærk. Fyr fungerer lige så godt at olierer.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.